۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹
کد خبر: 81784304
T T
۰ نفر
تشییع پیكر جانباختگان فاجعه منا با حضور وزیر كشور در مشهد

مشهد- ایرنا- پیكرهای پاك نخستین گروه از جانباختگان خراسانی فاجعه منا كه به میهن انتقال یافته اند روز یكشنبه طی مراسمی با حضور وزیر كشور در مشهد تشییع شد.

پیكر 23 جانباخته فاجعه منا در این مراسم با حضور رحمانی فضلی وزیر كشور ، استاندار خراسان رضوی و مسوولان لشگری و استانی از میدان بسیج تا حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد تشییع شد.
این پیكرها با سه دستگاه خودرو سنگین درحالی كه بر روی آنها عبارت 'ضیوف الرحمن' نقش بسته بود از سوی دهها هزار نفر از مردم مشهد مشایعت شد.
'تبت یدا آل سعود، نوكر خون ریز یهود'، 'ای همدم بزم یهود، لعنت به تو آل سعود'، 'فریاد یا محمدا كشتند زائر خدا'، 'تبت یدا ابی لهب، آل سعود ننگ عرب'، 'عزا عزا است امروز روز عزا است امروز، امام هشتم ما صاحب عزا است امروز'، 'این گل پرپر از كجا آماده از سفر حج و منا آمده' و 'حسین حسین شعار ما است، شهادت افتخار ما است' از شعارهایی بود كه مردم حین تشییع این پیكرهای مطهر سر دادند.
همچنین تصویر مرحوم 'محسن حاج حسنی كارگر' قاری جوان مشهدی كه در فاجعه منا قربانی شد در دست تشییع كنندگان به وفور به چشم می خورد.
پیكرهای این جانباختگان پس از طواف در حرم مطهر رضوی و ادای نماز بر آنها، برای دفن به گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد و شهرستانهای استان انتقال می یابد.
خراسان رضوی 92 جانباخته در فاجعه منا دارد.
1922/7505/1858

سرخط اخبار استان‌ها