ظریف خواستار ایفای نقش اتحادیه اروپا در فاجعه منا و كشتار مردم یمن شد

نیویورك-ایرنا- وزیر امورخارجه كشورمان خواستار ایفای نقش فعال تر اتحادیه اروپا در خصوص جلوگیری از كشتار مردم یمن و همچنین در مورد فاجعه منا شد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف صبح امروز -چهارشنبه 8 مهرماه- بطور جداگانه با «لوییس المارگو» وزیر امور خارجه اروگوئه و «جین آسلبورن»وزیر امور خارجه لوكزامبورگ در سازمان ملل متحد در نیویورك دیدار و درباره ارتقاء سطح روابط دوجانبه و آخرین وضعیت روابط با این كشورها رایزنی و تبادل نظر كرد.
محمد جواد ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه لوكزامبورگ خواستار ایفای نقش فعال تر اتحادیه اروپایی در زمینه جلوگیری از كشتار در یمن شد.
وزیر امور خارجه همچنین با تشریح فاجعه منا و تلفات انسانی به ویژه هموطنان ایرانی، خواستار ایفای نقش فعال تر اتحادیه اروپایی در زمینه این فاجعه شد.
در ادامه این دیدار طرفین در مورد بحران های منطقه ای به ویژه سوریه و یمن و جنبه های بشردوستانه این بحران ها و مراحل اجرای برجام بحث و تبادل نظر كردند.
«جین آسلبورن» وزیر امور خارجه لوكزامبورگ دراین دیدار با تاكید بر روابط سنتی و خوب دو كشور و آمادگی های لازم برای لغو تحریم های اروپایی و گسترش بیشتر روابط دو كشور، به اهمیت سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مبارزه با تروریسم و داعش اشاره كرد.
وی گفت: لوكزامبورگ و اتحادیه اروپایی تلاش می كنند به وضعیت وخیم انسانی در كشورهای منطقه كمك كنند و در این زمینه مساعدت ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

**دیدار ظریف با وزیر خارجه اروگوئه
وزیر امورخارجه كشورمان همچنین در دیدار با همتای اروگوئه ای خود با اشاره به اهمیت مناسبات خوب دو كشور در شرایط كنونی، بر استفاده از فرصت ایجاد شده پس از توافق هسته ای برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوكشور تاكید كرد.
وی ابراز امیدواری كرد كه اروگوئه همچنان به نقش سازنده خود ادامه دهد و از نفوذ خود درمجامع بین المللی درخصوص كمك به جلوگیری از كشتار مردم بی گناه یمن و فاجعه انسانی در منا استفاده كند.
لوئیس المارگو نیز با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اروگوئه، توافق هسته ای وین بین ایران و كشورهای 1+5 را نه تنها برای خارومیانه بلكه برای كل جهان مهم دانست و آمادگی كشورش برای آغاز دور جدیدی از روابط بین دوكشور پس از لغو تحریم ها را اعلام كرد.
**سیام/3070 /1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست