۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳
کد خبر: 81773334
T T
۰ نفر
آیین نامه مقابله با گروهك های تروریستی و تكفیری  تدوین شد

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تهیه و تدوین آیین نامه مقابله با گروهك های تروریستی و تكفیری در نزاجا خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان روز شنبه این مطلب را در آیین تحویل دهی شماری از دستاوردهای دفاعی و جدید نیروی زمینی ارتش به یگان های عملیاتی نزاجا عنوان كرد.
امیر سرتیپ پوردستان گفت: ما امروز با چهره تازه ای از تهدیدات دشمنان نظام اسلامی در منطقه مواجه هستیم كه به عنوان بازوهای نظام، وظیفه داریم، متناسب با این گونه تهدیدات ظرفیت های دفاعی جدیدی را در ساختار سازمانی خودمان ایجاد كنیم.

**تمام حركات در مرزها و خارج مرزها رصد می شود
وی ادامه داد: در زمان حاضر و با یاری خداوند سبحان، تمام حركاتی كه در مرزها و خارج مرزها، منطقه و فرا منطقه از سوی دشمنان انجام می شود از سوی رزمندگان دلیر اسلام در واحدهای اطلاعاتی وعملیاتی رصد می شود.
وی گفت: این اطلاعات از سوی كارشناسان اطلاعاتی تجزیه و تحلیل می شود و متناسب با این تهدیدات ظرفیت های لازم دفاعی در نیروهای مسلح اتخاذ می شود و دشمنان بدانند كه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سربازان ولایت در ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله تهدیدات احتمالی آنان غافگیر نخواهد شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ما امروز با چهره های جدیدی از تهدیدات در فضای ناهمطراز روبرو هستیم و طی سال های گذشته جنگ های ناهمطراز و جنگ های ناهمگون را در این فضا شاهد بودیم.
وی توضیح داد: حضور آمریكا و ایادی آن برای حمله به افغانستان و عراق نبود، آنان آمده بودند كه كار جمهوری اسلامی و نهایتا، كار اسلام را یكسره كنند.این مجموعه عظیم با 180 هزار نیرو و چند صد فروند هواپیما و شناورهای مختلف از جمله ناوهای هواپیما بر، بالگرد بر، نیرو بر، جنگ الكترونیك و پشتیبانی و نظایر آن نیامده بود كه افغانستان و عراق را تصرف كند، افغانستان كه ارتش آماده ای نداشت، عراق كه در زمان صدام غلام حلقه بگوش بوش پدر بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: اینان یك جنگ احزاب دیگری را شكل داده و سران كفر، نفاق و شرك را جمع كرده بودند كه یك جنگ احزاب را در منطقه شكل دهند؛ اما غافل از این بودند كه این جبهه اسلام یك علی دیگری دارد كه خون امیرالومنین در رگ های او جریان دارد و همان ضربتی كه جد بزرگوارشان به عمرو بن عبدود وارد كردند؛ این علی هم قادر است به عمرو بن عبدود زمان ، ضربه وارد كند و آنان را در توطئه هایشان ناكام كند و این كار هم با یاری خدا انجام شد و این ضربت با تدبیر نورانی مقام معظم فرماندهی كل قوا و با پشتیبانی ملت و به دست نیروهای مسلح به صورت غیر مستقیم بر استكبار جهانی وارد شد.
وی گفت: آنان، این ضربه را خوردند و 13 یا 14 سال آمریكا و هم پیمانانش در منطقه بودند و نهایتا ناچار شدند در یك پیچ تاریخی تغییر راهبرد بدهند و راهبرد خودشان را عوض كردند و منطقه را ترك كردند و راهبرد جدید خودشان را تحت عنوان مذهب علیه مذهب را تعریف كردند و آمدند گروهك های تروریستی و تكفیری را به وجود آوردند و داعش، النصره، القاعده و بوكوحرام را شكل دادند.
امیر سرتیپ پوردستان افزود: ما باید متناسب با این فضا كه نامش را فضای جنگ های نیابتی گذاشته اند، خودمان را آماده می كردیم و در مقابل این گروه های تروریستی و تكفیری مجهز می شدیم، گروه های تروریستی از جمله داعش با نیابت از آمریكا و رژیم صهیونیستی و متاسفانه با پول برخی كشورهای مرتجع منطقه اكنون در عراق در حال جنایت است، النصره با نیابت از آمریكا و رژیم اشغالگر قدس و با پول كشورهای مرتجع منطقه در سوریه در حال جنایت است و بوكوحرام با حمایت كشورهای یادشده و پول برخی از كشورهای مرتجع در نیجریه جنایت می كند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه كرد: همانطور كه مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم و معزز كل قوا در دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند؛ برخی كشورهای منطقه علاقمند هستند كه تهدید داعش را به مرزهای ما نزدیك كنند كه البته ما در سال گذشته و در خردادماه شاهد این بودیم كه این گروهك تروریستی، خود را از استان الانبار به استان دیالی عراق و نزدیك نفت شهر، سومار و قصر شیرین ما رساند و در حال حركت به سمت خانقین بود كه حضور مومنانه نیروی زمینی و تحركاتی كه مجموعه نیروی زمینی انجام دادند، سبب شد ضرب شصتی قاطع به آنان نشان داده شود؛ اما هنوز رد پای هواداران داعش را در استان دیالی عراق (استان هم مرز كرمانشاه و ایلام) می توان مشاهده كرد.
وی گفت: این حركت ها در زیر نگاه كاركنان و عناصر اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این نیروهای جان بركف و گمنام كاملا بر حركات این گروهك تروریستی اشراف كامل اطلاعاتی دارند و ملت ما بداند كه اگر این ها بخواهند به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیك بشوند راهبرد تعریف شده برای نیروهای مسلح این است كه داعش قبل از رسیدن به مرزهای ما نابود می شود و از بین خواهد رفت.
وی توضیح داد، برای حضور هر چه قوی تر در این فضا، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یك سری تمهیداتی را پیش بینی كرد كه می توان به تهیه و تدوین آیین نامه مقابله با گروهك های تروریستی و تكفیری، تشكیل یگان های واكنش سریع، تشكیل مدرسه تك تیرانداز، استفاده گسترده از پروژه زمین مسطح و استفاده از تمام ظرفیت موجود نیروی زمینی در كشور اشاره كرد.
امیر سرتیپ پوردستان افزود: در سال جاری تمركز نیروی زمینی را روی نهضت قطعه سازی قرار داده ایم.
به گزارش ایرنا، صبح امروز - شنبه - تعدادی از دستاوردهای دفاعی و جدید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده این نیرو، رونمایی و تحویل یگان های عملیاتی نزاجا شد.
این دستاوردهای دفاعی و جدید شامل توپ 23 م م اتوماسیون و استابلایزر شده منصوب روی نفربر بی.تی.آر، توپ 155 م م خودكششی هویزه و قطعات بدنه این توپ از جمله دستاوردهای دفاعی و جدید ارتش است.
همچنین در این آیین كه در پنجمین روز از سی وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف» صورت گرفت از موشك انداز 107 م م تك لول یك بار مصرف(چرخه)، راكت انداز 122 م م یك بار مصرف(بستان)، موشك انداز دهلاویه با سیستم هدایت لیزری نیمه خودكار فرمان به خط دید و موشك هدایت شونده ضدزره سنگین دهلاویه با سیستم هدایت نیمه اتوماتیك فرمان به خط دید از طریق لیزر، رونمایی و تحویل یگان های عملیاتی نزاجا شد.
همچنین دو قبضه سلاح «شاهر» و سه دستگاه خودروی تانك بر(اف اچ 16) از دیگر دستاوردهای دفاعی و جدید نیروی زمینی ارتش بودند كه به یگان های عملیاتی نزاجا تحویل داده شد.
در این آیین با دستور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، یك فروند بالگرد 214 به روز آمد شده توسط واحد مهندسی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) از پایگاه هوانیروز آبیك به پرواز درآمد.
در آیین رونمایی و تحویل دستاوردهای دفاعی و جدید نیروی زمینی ارتش، جمعی از فرماندهان و مسوولان این نیرو حضور داشتند.
اجتمام**7029**1085**1776

سرخط اخبار سیاست