۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۲
کد خبر: 81768748
T T
۰ نفر
راه اندازي شهرك محصولات گلخانه اي در قزوين به افزايش توليدات كشاورزي استان منجر مي شود

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين گفت: راه اندازي شهرك توليد محصولات گلخانه اي در استان مي تواند به افزايش توليدات كشاورزي استان و صرفه جويي در مصرف آب منجر شود.

به گزارش ايرنا، مرتضي روزبه صبح سه شنبه در نشست بررسي مسايل و مشكلات كشاورزي استان قزوين كه به موضوع كشت گلخانه اي اختصاص داشت، افزود: راه اندازي شهرك توليد محصولات گلخانه اي در استان بحث مهم و جدي است كه مي تواند بين بخش صنعت و كشاورزي يك موازنه و تعادل ايجاد كند.
وي اظهار كرد: با هدايت واحدهاي كشاورزي به شهرك گلخانه اي مي توان شاهد كاهش هزينه هاي توليد و خدمات رساني بهتر دستگاه هاي ذيربط به كشاورزان بود.
استاندار قزوين نقش كشاورزي در تحقق اقتصاد مقاومتي را بي بديل خواند و گفت: با توجه به تاكيدات دولت بايد ستاد اقتصاد مقاومتي در بخش كشاورزي استان فعال شود.
روزبه، درون گرايي و فعال سازي ظرفيت هاي داخلي هر منطقه را رويكرد مهم اقتصاد مقاومتي دانست و اظهار داشت: توسعه كشاورزي به گونه اي كه شاهد بهره وري در توليدات اين بخش از جمله در محصولات گلخانه اي و كاهش مصرف آب شود را بايد از مصداق هاي اقتصاد مقاومتي بدانيم.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود اظهار كرد: در اجراي طرح هاي اقتصادي از جمله در بخش كشاورزي بايد مطالعات لازم و كافي نسبت به بازار مصرف صورت بگيرد.
روزبه در ادامه با اشاره به فعاليت صندوق كارآفريني از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، بر استفاده از منابع اين صندوق براي توسعه صنايع كوچك كشاورزي در استان تاكيد كرد.
اين مسوول در پايان، نشست بررسي مسايل و مشكلات بخش كشاورزي را از جلسات مهم استان دانست و گفت: در اين نشست ها، مسوولان جهاد كشاورزي نبايد تنها گوينده باشند بلكه بايد متخصصان، كارشناسان و فعالان بخش خصوصي شاغل در بخش كشاورزي نيز به ارايه مسايل و مشكلات خود و ارايه راهكار براي حل آنها بپردازند.
به گفته مسوولان جهاد كشاورزي، استان قزوين داراي 104 واحد توليد محصولات كشاورزي به صورت گلخانه اي مي باشد كه از اين رقم 63 واحد فعال است.
استان قزوين داراي 480 هزار هكتار اراضي كشاورزي و 80 هزار بهره بردار بخش كشاورزي است.
3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها