۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81748079
T T
۰ نفر
عمليات ويژه عليه متجاوزان، نشان از اقتدار ارتش و كميته هاي مردمي يمن دارد

تهران- ايرنا- سرتيپ شرف غالب لقمان سخنگوي رسمي نيروهاي مسلح يمن گفت: عمليات ويژه ايي كه توسط ارتش و كميته هاي مردمي يمن عليه متجاوزان عربستاني و مزدورانش انجام گرفت، قدرت و صلابت ارتش و نيروهاي مردمي يمن براي دفع تجاوز دشمن را نشان داد.

به گزارش خبرگزاري رسمي يمن ( سبا)، لقمان افزود: عمليات شليك موشك توشكا به محل تجمع مزدوران عربستاني و تجهيزات نظامي آنها در مارب كه موجب كشته شدن دهها نفر از آنها و انهدام بالگردهاي آپاچي، زره پوش ها و انبار سلاح آنها شد، پيام محكمي به دشمن و مزدوران آن و همچنين پاسخي عملي ارتش و كميته هاي مردمي به جنايت هاي متجاوزان عربستاني عليه يمن و مردم آن است.
وي تاكيد كرد: اين عمليات تاكيدي بر اين واقعيت است كه مردم يمن زير يوغ هيچ كس نمي رود.
اين مقام نظامي يمن افزود: وقايع ميداني نشان مي دهد كه ارتش و كميته هاي مردمي با انجام عمليات ويژه قادر به دفع تجاوز عربستان و مزدوران آن هستند و نشانه گيري دقيق متجاوزان توسط ارتش و كميته هاي مردمي دلالت بر برتري ميداني و اطلاعاتي نيروهاي شجاع يمني و قدرت زياد آنها در حمله به مواضع نظامي دشمن دارد.
وي ادامه داد: تجاوزهاي مداوم عربستان و مزدوران آن به يمن كه با هدف خوار كردن و ترساندن مردم اين كشور انجام شد در عمل محقق نشد بلكه موجب افزايش پايداري و مقاومت مردم يمن در برابر متجاوزان و تروريست ها شد.
عربستان در ائتلاف با 9 كشور عربي منطقه به جز عمان و همراهي آمريكا از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي را عليه يمن، آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمي انصارالله كه امنيت شهرهاي يمن را در اختيار دارد، جلوگيري كند.
خاورم**1453/1275

سرخط اخبار جهان