۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81742052
T T
۰ نفر
هشت ميليون تن گندم ازكشاورزان كشور خريداري شد

اراك - ايرنا - معاون توليدات گياهي وزير جهاد كشاورزي گفت: هشت ميليون تن گندم مازاد بر نياز در قالب برنامه خريد تضميني اين محصول در سال زراعي جاري از كشاورزان كشور خريداري شد.

عباس كشاورز روز دوشنبه در حاشيه بازديد از شركت توليد ادوات كشاورزي اراك (تاكا) در جمع خبرنگاران گفت: براي خريد اين ميزان گندم از كشاورزان، 75 ميليارد ريال به بهره برداران پرداخت شده است.
وي ادامه داد: ساماندهي مديريت بهينه آب در بخش كشاورزي از اولويت هاي مهم وزارت جهاد كشاورزي است كه در اين راستا اصلاح الگوي كشت به عنوان راهبرد استراتژيك دنبال مي شود.
معاون وزير جهاد كشاورزي بيان كرد: بهبود سيستم هاي آبياري به ويژه بهره گيري از سيستم هاي نوين آبياري، بازنگري در توليد برخي از محصولات كشاورزي مثل هندوانه، طالبي و خربزه و حمايت از توليدات گلخانه اي از ديگر اولويت هاي وزرات جهاد كشاورزي است.
وي اظهار كرد: كاشت برنج فقط در استان هاي شمالي كشور در حيطه حمايت وزراتخانه جهاد كشاورزي است و بازنگري جدي در زمان كاشت محصولات در دستور كار قرار گرفته است.
كشاورز عنوان كرد: شركت تاكا به عنوان يكي از واحدهاي پشتيبان بخش ادوات كشاورزي تا حد زيادي نياز كشاورزان به ادوات صنعتي كشاورزي را در داخل كشور تامين كرده است.
وي ادامه داد: اين شركت با توليدات به روز و استفاده از فناوري هاي نوين توليدات صنعتي در بخش كشاورزي، نياز به واردات ماشين آلات كشاورزي را به حداقل رسانده كه اين مهم مصداقي از اقتصاد مقاومتي و شكوفايي ظرفيت هاي داخلي است.
كشاورز افزود: تنوع محصولات شركت تاكا در توليدات ادوات كشاورزي به ويژه در بخش خاك ورزي حفاظتي در خور تقدير است و اين شركت با هر توان مالي كشاورزان نسبت به تامين مطالبات آنان در حوزه سخت افزاري كشاورزي اقدام مي كند.
شركت توليدادوات كشاورزي اراك(تاكا) در سال 1361 تاسيس شده كه بيش از 40 نوع از انواع ماشين آلات كشاورزي را در كشور توليد مي كند.
رديف كار پنيوماتيك، بيلر استوانه اي، خاك ورز ديسكي، خاك ورز زير سطحي، كمباين كششي،بذر كود كار چند منظوره و رديفكار از جمله توليدات اين شركت است.
بهره برداري از مركز توليد و فراوري بذر گندم پادرا و بازديد از مركز تحقيقات لوبياي خمين از ديگر برنامه اي سفر معاون وزير جهاد كشاورزي به استان مركزي است.ك/3
3075/6013/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد