۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81737854
T T
۰ نفر
100 هزار واحد مسكوني مهر در شهرهاي جديد افتتاح مي شود

بجنورد- ايرنا- مديرعامل شركت مادر تخصصي شهرهاي جديد گفت: تا پايان سالجاري 100 هزار واحد مسكوني مهر در شهرهاي جديد به بهره برداري مي رسد كه 300 هزار نفر در اين واحدها ساكن مي شوند.

به گزارش ايرنا محسن نريمان روز جمعه در نشست با استاندار خراسان شمالي اظهار كرد: در هفته دولت سالجاري نيز 30 هزار واحد مسكوني مهر با كمك دولت تدبير و اميد در شهرهاي جديد ايران افتتاح شد و 100 هزار نفر در اين واحدها ساكن شدند.
وي تعداد واحدهاي مسكوني مهر احداثي در شهرهاي جديد را حدود 400 هزار واحد اعلام كرد كه 20 درصد از كل مسكن مهر كشور را شامل مي شود.
نريمان وعده داد تا نيمه اول سال 95 تمام واحدهاي مسكوني مهر كه در شهرهاي جديد ايران احداث شده بود، تكميل و به متقاضيان واگذار شود.
مديرعامل شركت مادر تخصصي شهرهاي جديد گفت: نابساماني ها در اجراي مسكن مهر و نبود برنامه ريزي باعث شده تا معضل اين پروژه ها از دولت گذشاع به دولت يازدهم برسد و ما نيز بنا به توصيه رهبر معظم انقلاب اسلامي و دولت تدبير و اميد خود را موظف به تكميل اين پروژه ها بخصوص در حوزه زيرساخت ها هستيم.

*تخلف دولت دهم در پروژه مسكن مهر شهرهاي جديد
مديرعامل شركت مادر تخصصي شهرهاي ايران از تخلف دولت دهم در پروژه هاي مسكن مهر خبر داد و مهم ترين تخلف در اين حوزه را هزينه كرد آورده سهم متقاضيان در تامين زيرساخت ها دانست و گفت: اين تخلف نيز با مصوبه هيات دولت وقت عملياتي شده و ساخت و ساز اين واحدها را در شهرهاي جديد به تاخير انداخت.
نريمان افزود: اين در حالي است كه طبق قانون مي بايست سهم آورده متقاضيان براي ساخت واحدهاي خودشان هزينه مي شد و نه در ساخت و ساز تونل و پل كه تامين هزينه آن ها بر عهده دولت بود.
وي بار ديگر بر تكميل واحدهاي مسكوني مهر در شهرهاي جديد از سوي دولت تدبير و اميد و ارائه تسهيلات 300 ميليوني ريالي بانك ها تاكيد كرد.ك3
6982/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها