۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۴۹
کد خبر: 81734584
T T
۰ نفر
اطلس امنيتي انتخابات كشور تدوين مي شود

قزوين- ايرنا- معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور از تهيه اطلس امنيتي انتخابات در كشور خبر داد و گفت: اين اقدام به منظور كنترل و مديريت رفتارها و كانون‌هاي مشكل ‌زا در جريان انتخابات و شناسايي نقاط آسيب پذير انجام مي شود.

حسين ذوالفقاري روز سه شنبه در حاشيه جلسه شوراي تامين استان قزوين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه ستاد امنيت انتخاباتي براي برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي تشكيل شده است، افزود: در پي اين اقدام ستاد امنيت انتخابات در استانها و شهرستان ها نيز تشكيل خواهد شد.
وي اظهاركرد: ما در بحث انتخابات چند كار انجام داديم كه بررسي و برآورد مولفه هاي تاثيرگذار در امنيت انتخابات و تهيه و ابلاغ دستور العمل امنيت انتخابات به استانها از آن جمله است.
ذوالفقاري ادامه داد: مسايل داخلي و خارجي توسط دستگاههاي مسوول رصد و تمام موضوعاتي كه ممكن است در اين رويداد تاثيرگذار باشد پيگيري مي شود و اميدواريم با توجه به وفاق و همدلي كه در كشور وجود دارد و جريانات سياسي نيز در وضعيت تعادلي قرار دارند، فكر مي كنيم كه از اين جهت مشكل خاصي نداشته باشيم.

* مرزهاي رازي خوي و سرو اروميه تا اطلاع ثانوي بسته است
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور گفت: مرزهاي رازي در حوزه شهرستان خوي و سرو در حوزه شهرستان اروميه سه روز است كه به علت نبود امنيت كافي بسته شده است.
ذوالفقاري با اشاره به تعرضات اخير به خودروهاي ايراني در مرز تركيه و نبود نيروهاي ترك، افزود: با توافق طرف ترك تمهيداتي انديشيده شده كه خداي ناكرده آسيبي به هيچكس وارد نشود.
وي با اشاره به مبادلات كالا در مرز اضافه كرد: تبادل كالا در مرز تبرچين و بازرگان انجام مي شود و توصيه مي كنيم هرگونه تبادل كالا با هماهنگي مقامات مسوول، روزهنگام و پس از تامين امنيت با حضور ماموران ترك ترانزيت شود و كساني كه سفر شخصي نيز دارند تا اطلاع ثانوي با توجه به شرايط كشور تركيه سفر زميني نداشته باشند و سفرهاي خود را هوايي انجام دهند.
اين مسوول در ادامه افزود: عناصر تكفيري داعش در داخل كشور ما تحركي نداشته اند و البته توان تحرك و تهديد عليه امنيت كشور ما را نيز ندارند و البته اوضاع را بطور دقيق كنترل و رصد مي كنيم.

* سرقت در استان قزوين كاهش چشمگيري دارد
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور گفت: در نشست و هم انديشي با اعضاي شوراهاي تامين استانها كه تقريبا يكروز كاري طول مي كشد، بحث هايي در خصوص پيشگيري از جرم داريم و مديريت موضوعات اجتماعي، سياسي و بحران و همچنين قوانين و مقررات امنيتي شوراي امنيت كشور و مسائل روز در اين نشست ها مطرح مي شود.
ذوالفقاري افزود: بحمدالله مشكل خاص امنيتي در استان قزوين وجود ندارد و در برخي از جرايم هم كنترل هاي خوبي صورت گرفته و سرقت ها تا حدودي كاهش چشمگيري داشته است.
وي اضافه كرد: در مجموع مي توان گفت اقدامات شوراي تامين استان در زمينه كنترل جرم موفق بوده و در بخش موضوعاتي كه مي تواند زمينه ساز ناامني شود، پيشگيري هاي خوبي شده است.
7389/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها