۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸
کد خبر: 81701473
T T
۰ نفر
125 ميليارد ريال براي بيمارستان عجب شير اختصاص يافت

مراغه - ايرنا - كارشناس ارشد سازمان مديريت برنامه ريزي كشور از اختصاص 125 ميليارد ريال براي بيمارستان عجب شير در سال 94 خبر داد و گفت : ميزان اعتبار پيش بيني شده براي اين بيمارستان در سال 95 بيش از 70 ميليارد ريال است.

سيدشمس الدين حسيني، روز پنجشنبه در بازديد از بيمارستان 64 تختخوابي امام خميني(ره) شهرستان عجب شير افزود: طراحي اين بيمارستان براي جوابگويي به نياز منطقه انجام شده و از ايجاد فضاهاي موازي در اين ارتباط جلوگيري مي شود.

وي با بيان اينكه طرح بيمارستان عجب‌شير پس از ركود چند ‌ماهه دوباره فعال شده است، اظهار كرد: اين طرح تا كنون بيش از 22 درصد پيشرفت فيزيكي كرده و تا يك ماه آينده پيشرفت چشمگيري در عمليات اجرايي آن انجام مي شود و حداكثر در سال 95 اين طرح به اتمام مي رسد.

كارشناس ارشد سازمان مديريت برنامه ريزي كشور، اعتبار كلي اين بيمارستان را بيش از 21 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: بيمارستان 82 تختي جنرال عجب‌شير نيز داراي بخش‌هاي تخصصي داخلي زنان و زايمان، مراقبت‌هاي ويژه، كلينيك‌هاي فوق‌تخصصي، آزمايشگاه‌ها، نوزادان و كودكان و درمانگاههاي تخصصي مورد نياز اين شهرستان در حال احداث است.

حسيني ادامه داد : اين بيمارستان دسترسي مناسبي به كمربندي و راههاي مواصلاتي منطقه دارد و بايد با حمايت ويژه از آن، ساخت و تكميل اين بيمارستان را سرعت بخشيد.

فرماندار عجبشير نيز در اين آيين با انتقاد از كيفيت نامطلوب خدمات بيمارستان فعلي اين شهرستان، خواستار شتاب بخشي در ساخت بيمارستان جديد 64 تختخوابي امام خميني(ره) شد.

ابراهيم طاهري افزود: با ايجاد امكانات پزشكي و استقرار پزشك متخصص در بيمارستان عجب‌شير، ضريب اشغال تخت‌هاي بيمارستاني اين شهرستان 50 درصد افزايش يافته است.

وي يادآوري كرد: ايجاد تمام امكانات مورد نياز بهداشتي و درماني در اين شهرستان با توجه به موقعيت جغرافيايي منطقه و جمعيت بالاي آن، براي جلوگيري و كاهش مراجعه بيماران به ساير شهرستان‌ها ضروري بوده و از خواسته‌هاي مردمي اين شهرستان است.

طاهري ادامه داد: هم اكنون بيمارستان قديمي اين شهر به علت ظرفيت پايين و كمبود فضا، جوابگوي نياز مراجعه كنندگان منطقه و مسافران عبوري شهرهاي آذربايجان غربي از اين شهرستان نيست.

بيمارستان 64 تختخوابي عجب‌شير با زيربناي 14 هزار و 569 مترمربع در زميني به مساحت هشت هزار و چهار مترمربع در حال ساخت است.

شهرستان عجب شير با حدود 85 هزار نفر جمعيت درفاصله 98 كيلومتري جنوب غربي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

7485/8023/ 1495

سرخط اخبار استان‌ها