۷ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۳۱
کد خبر: 81699210
T T
۰ نفر
حدود 15 تن پاي مرغ منجمد غيرقابل مصرف در نقده معدوم شد

مهاباد - ايرنا - رييس شبكه دامپزشكي نقده گفت: بازرسان بهداشتي اين شبكه يك محموله پاي مرغ منجمد غير قابل مصرف با وزن بيش از 14 هزار و 740 كيلوگرم را از يكي از مراكز بسته بندي در اين شهرستان كشف و ضبط كردند.

محمد حسين حقيقت نيا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسوول اين واحد بسته بندي قصد داشت اين مقدار فرآورده طيور را پس از بسته بندي به يكي از استانهاي ديگر كشور منتقل كنند.

وي اضافه كرد: پس از نمونه برداري و انجام آزمايش هاي لازم، محموله مورد نظر آلوده به مواد ميكروبي و غير قابل مصرف انساني تشخيص داده شد .

رييس شبكه دامپزشكي نقده گفت: اين محموله تنها قابليت استفاده در مراكز صنعتي و تبديل شدن به پودر استخواني را داشت كه به دليل هزينه هاي بالاي حمل و نقل و عدم وجود بازار فروش، صاحبان آن از انتقال محموله خودداري كرده بودند.

حقيقت نيا افزود: اين محموله با حكم مراجع قضايي و رضايت صاحبان آن معدوم سازي و از چرخه مصرف خارج شد.

رييس شبكه دامپزشكي نقده از شهروندان خواست كه فرآورده هاي دامي را از مراكز معتبر تهيه كنند و در صورت مشاهده موارد مشكوك مراتب را بازرسان بهداشتي اين شبكه اطلاع دهند.

وي اظهار كرد: بازرسان اين شبكه نظارت بسيار دقيقي بر مراكز توليد و توزيع فرآورده هاي دامي داشته و با متخلفان برابر قانون برخورد مي كنند.

نقده با 121 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

3020/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها