۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81695535
T T
۰ نفر
هفت هزار هكتار از دشت فتحعلي پارس آباد جنگل‌كاري مي‌شود

اردبيل- ايرنا- مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل از جنگل كاري هفت هزار هكتار از دشت فتحعلي پارس آباد مغان خبر داد.

به گزارش ايرنا ، شهامت هدايت روز يكشنبه در نشست مطبوعاتي گفت: يكي از اولويت‌ هاي اساسي منابع طبيعي و آبخيزداري استان توسعه فضاي سبز و جنگل‌كاري است و تلاش مي كنيم اردبيل را به استاني با طبيعتي زيبا و بكر تبديل كنيم تا شاهد جذب گردشگران داخلي و خارجي باشيم.

وي يكي ديگر از الويت هاي مديريت منابع طبيعي استان را جلوگيري از تخريب و برخورد با متخلفين و دست اندازان به منابع طبيعي و اراضي ملي عنوان كرد و افزود: متاسفانه بيشترين تخريب منابع طبيعي استان در اراضي شهرستان بيله سوار انجام مي گيرد.

وي اظهار كرد:‌ تاكنون براي جلوگيري از تخريب معدن و مراتع 485 پرونده تشكيل شده است و پيش بيني مي كنيم متخلفين در شهرستان بيله سوار بيش از110 ميليارد ريال محكوم به جريمه شوند.

او از تشكيل اكيپ هاي گشت و نظارت سيار و ثابت توسط تمامي دستگاههاي وابسته به سازمان جهاد كشاورزي استان از جمله دامپزشكي و خدمات حمايتي براي جلوگيري از تخريب اراضي ملي خبر داد و اضافه كرد: منابع طبيعي استان با كساني كه به دنبال تخريب منابع طبيعي باشند به شدت برخورد مي‌كند.

وي بيان كرد: به منظور جلوگيري از تخريب منابع طبيعي و اراضي ملي با هماهنگي ساير دستگاه ها ميزان جريمه متخلفين و مخربين را هفت برابر افزايش داده ايم.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان با اشاره به اين كه آتش‌سوزي منابع طبيعي و جنگل‌هاي استان اردبيل نسبت به گذشته كاهش داشته است، افزود: براي جلوگيري از آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع و خاموش كردن حريق دستگاه‌هاي جديد خريداري شده است.

او بيان كرد:‌ منابع طبيعي استان هفت تفاهم‌نامه بين دستگاه‌هاي اجرايي و نظارتي استان به امضا رسانده و در اين تفاهم‌نامه‌ها با همكاري دستگاه‌هاي اجرايي در صدد هستيم علاوه بر حفاظت و صيانت از منابع طبيعي در جهت توسعه جنگل در استان گام برداريم.

6130/1257

سرخط اخبار استان‌ها