بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های پاكستان/ مواضع ایران درقبال آمریكا تغییر نخواهد كرد

اسلام آباد - ایرنا - بیانات صبح امروز (شنبه) حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خطبه های نماز عید فطر درباره توافق هسته ای و مواضع ایران در قبال آمریكا، در رسانه های پاكستان بازتاب داشت.

سایت اینترنتی روزنامه انگلیسی زبان داون نوشت: آیت الله خامنه ای اعلام كرد كه توافق هسته ای كه به تازگی میان این كشور و با قدرتهای جهان انجام شده است، هرگز سیاست و مواضع ایران را درقبال دولت استكباری آمریكا تغییر نخواهد داد.

این رسانه نوشت: رهبر ایران در سخنان امروز خود گفته است كه سیاست آمریكا در خاورمیانه مخالف راهبرد و مواضع ایران است و ایران به حمایت های خود از هم پیمانانش در خاورمیانه شامل حزب الله لبنان، گروه های مقاومت فلسطین و دولت سوریه ادامه خواهد داد.

این رسانه پرمخاطب پاكستان به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اینگونه نوشت كه ایران و آمریكا اختلافات شدیدی در زمینه مسایل مربوط به منطقه دارند بنابر این احتمال انجام مذاكره درباره مسایل گوناگون وجود ندارد.

این رسانه با اشاره به اینكه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سخنان امروز خود رژیم صهیونیستی را یك رژیم تروریست و كودك كش خطاب كرده اند، نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به شدت با توافق ایران و غرب مخالف است و معتقد است این توافق باعث تقویت موقعیت اقتقصادی ایران و رهایی آن از تحریم ها خواهد شد و در عین حال هیچ تاثیری بر رفتارایران در خاورمیانه نخواهد داشت.

داون نوشت: رهبر ایران در سخنانش گفت كه مذاكرات تهران و واشنگتن محدود به مذاكرات هسته ای است و ایران درباره دیگر مسایل با آمریكا مذاكره نخواهد كرد. رهبر ایران در سخنان امروز خود هم بار دیگر به تمجید از تیم مذاكره كننده هسته ای پرداخت و گفت برای تصویب متن تهیه شده، باید مسیر قانونی پیش بینی شده طی شود.

داون همچنین نوشت كه توافق هسته ای موجب افزایش محبوبیت حسن روحانی رییس جمهوری ایران شده است.

آساق**1723

سرخط اخبار جهان