۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۱
کد خبر: 81687230
T T
۰ نفر
بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های روسیه/استكبارستیزی ایران ادامه دارد

مسكو- ایرنا- رسانه های روسی با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نمازگزاران عید سعید فطر، به نقل از ایشان نوشتند: ایران به مبارزه با آمریكا و سیاست های استكباری كاخ سفید ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز(شنبه) به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: سیاست های ایران و آمریكا در منطقه خاورمیانه با یكدیگر مطابقت نمی كند و در تضاد است.

«رهبر انقلاب اسلامی تاكید كرد كه ایران قصد مذاكره با آمریكا در امور بین المللی را ندارد و مذاكرات هسته ای استثنا بود.»

این رسانه روسی خاطرنشان كرد: مذاكرات در مورد برنامه هسته ای ایران با موفقیت به پایان رسید و برنامه جامع اقدام مشترك تائید شد؛ با اجرای این برنامه تمام تحریم های اقتصادی و مالی اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل، آمریكا و اتحادیه اروپا در مورد ایران به طور كامل لغو می شود.

براساس این گزارش، مذاكرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 بیش از 10 سال زمان بُرد و دور پایانی آن در وین 18 روز طول كشید.

خبرگزاری اینترفاكس نیز در گزارشی با استناد به اظهارات رهبر معظم انقلاب نوشت: ایران از مبارزه با آمریكا صرف نظر نمی كند و سیاست تهران در این زمینه تغییر نخواهد كرد.

این رسانه روسی به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: توافق جامع بر روابط ایران و آمریكا و كشورهای منطقه خاورمیانه تاثیری نمی گذارد.

«رهبر عالی ایران تاكید كرد كه اگر توافق جامع تائید بشود یا نشود، ایران از دوستان خود در خاورمیانه صرف نظر نخواهد كرد.»

ااینترفاكس افزود: آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند كه سیاست ایران و آمریكا در خاورمیانه 180 درجه با هم فرق می كند و تهران در قبال سوریه، لبنان و عراق سیاستها و مواضع خود را تغییر نخواهد داد.

در این گزارش، به پایان مذاكرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 اشاره شده و آمده است: در جریان مذاكرات وین كه روز 14 جولای(23تیرماه) به پایان رسید؛ توافقی برای حل و فصل اختلافات در مورد برنامه هسته ای ایران به دست آمد.

شبكه تلویزیونی روسی زبان «میر24» كه در كشورهای جامعه «همسود» پخش می شود نیز امروز در بخش های خبری خود سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمازگذاران عید سعید فطر در تهران را بازتاب داد.

این رسانه در گزارشی اعلام كرد: «آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران از تغییر سیاست این كشور در قبال آمریكای مستكبر خودداری و اعلام كرد كه این موضع ایران، به رغم دستیابی به توافق جامع حفظ می شود. ... رهبر ایران همچنین تاكید كرد كه كشورش خواهان جنگ نیست اما اگر آمریكا تجاوز نظامی كند به شدت شكست خواهد خورد.»

شبكه تلویزیونی روسی «ار.ب.كا» نیز در بخش های خبری خود، صحنه هایی از نماز عید فطر به امامت آیت الله خامنه ای را به نمایش گذاشت و اعلام كرد: رهبر عالی ایران تصریح كرد كه كشورش همچنان با سیاست های استكباری آمریكا مقابله می كند و توافق جامع در این رابطه استثنا بود. .. آیت الله خامنه ای از سیاست های آمریكا در مساله خاورمیانه به شدت ناراضی است و آن را به باد انتقاد گرفت.»

«رهبر ایران در عین حال اعلام كرد كه كشورش همچنان از دوستان خود در خاورمیانه شامل فلسطین، یمن، سوریه، بحرین، عراق و لبنان حمایت می كند و پس از عقد توافق جامع، سیاست ایران در قبال آمریكا تغییر نمی كند.»

در گزارش شبكه خبری روسی با استناد به اظهارات مقام معظم رهبری گفته شد: ایران به مذاكره با آمریكا در مسایل منطقه ای و بین المللی نخواهد پرداخت و مذاكرات هسته ای استثنا بوده زیرا در راستای منافع ایران انجام گرفت.

این رسانه روسنی یادآورشد: ایران و گروه 1+5 چند روز پیش به توافق جامع برای حل مسایل پیرامون برنامه هسته ای دست یافتند.

خبرگزاری ایتارتاس نیز به نقل از خبرنگار خود در تهران با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب به آمریكا در مورد عواقب ماجراجویی علیه ایران اعلام كرد: ایران به هرگونه اقدام نظامی احتمالی آمریكا پاسخ كوبنده خواهد داد.

این رسانه روسی به ادعای اخیر اوباما در مورد توانمندی ارتش ایران اشاره كرد و افزود: در حالی كه اوباما توانمندی ارتش ایران را در سطح پایین خواند، آیت الله خامنه ای گفت كه كشورش طرفدار جنگ نیست و از جنگ افروزی استقبال نمی كند اما اگر جنگ شروع شود پاسخ ایران كوبنده خواهد بود و آمریكا را به ذلت می كشاند.

خبرنگار ایتارتاس درادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: 12 سال مذاكرات هسته ای و تلاش های غرب برای مانع تراشی در فعالیت های هسته ای ایران منجر به وضعیتی شده است كه مراكز هسته ای این كشور به فعالیت خود ادامه می دهند.

اروپام*1*391 ** 2023

سرخط اخبار جهان