۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۳:۲۵
کد خبر: 81675789
T T
۰ نفر
بخش وسیعی از جنگل و مرتع  كوه كیالان پلدختر  طعمه حریق شد

خرم آباد- ایرنا- فرماندار پلدختر در استان لرستان گفت: بر اثر آتش سوزی بخش وسیعی از جنگل و مرتع كوه كیالان منطقه تخت چان واقع در بخش شرقی شهرستان در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا قدرت اله ترابی نژاد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان افزود: این آتش سوزی ابتدا

سه شنبه در این منطقه آغاز شده بود كه با تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی شهرستان با امكانات اولیه با گذشت هشت ساغت مهار شد.

وی اضافه كرد: این آتش سوزی دوباره به علت وزش شدید باد در روز چهارشنبه شعله ور شد كه به علت صعب العبور بودن منطقه و نبود امكانات و نیروی انسانی همچنان ادامه دارد.

ترابی نژاد افزود:نیروهای امدادی از جمله ستاد اطفا حریق،جهاد كشاورزی، منابع طبیعی و هلال احمر به منطقه جهت مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شده است .

رییس اداره منابع طبیعی پلدختر نیز گفت: علی رغم تلاش فراوان نیروهای مردمی و امدادی آتش سوزی همچنان تا این لحظه ادامه دارد و وسعت آتش سوزی و وزش باد شدید مهار آتش را بسیار سخت تر كرده است .

عابدین میر دریكوندی افزود: میزان دقیق خسارت وارده به جنگل و مرتع در منطقه تخت چان پلدختر مشخص نیست كه متعاقبا اعلام می گردد.

وی گفت: عامل آتش سوزی را منشا انسانی دانست وگفت: تلاش برای شناسایی عامل و یا عوامل این آتش سوزی از سوی این اداره ادامه دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت:این اداره از امكانات و اعتبار و نیروی انسانی در رنج است و از مسوولان استان و كشور انتظار دارم توجه ویژه ای به شهرستان پلدختر داشته و امكانات اطفا حریق مانند آتش كوب و غیره و همچنین نیروی انسانی و اعتبار بیشتری را در اختیار این اداره قرار دهند .

7272/6060

سرخط اخبار استان‌ها