۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۲۳:۰۸
کد خبر: 81673698
T T
۰ نفر
جنگنده های متجاوز عربستان دهها غیرنظامی یمنی را به شهادت رساندند

تهران- ایرنا- جنگنده های متجاوز عربستان روز دوشنبه در ادامه حملات خود به برخی استان های یمن، دهها نفر را شهید و زخمی كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبری المیادین،‌ حمله هوایی عربستان به یك بازار، یك رستوان و یك هتل در منطقه المثلث شهر «حرض» در استان «حجه»، به شهادت و زخمی شدن دهها شهروند غیرنظامی انجامید.

مردم بی دفاع یمن امروز(دوشنبه) هم شاهد پرواز جنگنده های عربستان در آسمان یمن و حركت آمبولانس ها در جاده ها این كشوربودند.

اما به دلیل نبود سردخانه و تعطیلی اغلب بیمارستان های منطقه درپی بمباران های اخیر، آمبولانس ها برای رساندن قربانیان به بیمارستان با مشكلات زیادی مواجه بودند.

ادامه حملات عربستان به استان های صنعا، صعده و عمران شمار زیادی قربانی برجای گذاشت. در پی حمله سعودی به استان لحج، 23 نفر، استان صعده، پنج نفر و بمباران منطقه ای مسكونی در «المعلا» در عدن نیز هفت نفر شهید شدند.

جنگندهای سعودی همچنین مقر كمیته دائمی حزب كنگره عمومی خلق را در صنعا بمباران كردند.

از سوی دیگر همزمان با بمباران مناطق غیرنظامی از سوی هواپیماهای سعودی، پدافند هوایی یمن نیز توانست یك هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز صعده سرنگون كند.

از سوی دیگر ارتش و كمیته های مردمی یمن نیز اعلام كردند كه در پاسخ به این حملات، پادگان «القحام» عربستان در ظهران عسیر را با چند فروند موشك «گراد» هدف قراردادند.

تصاویر منتشر شده از سوی واحد رسانه ای ارتش یمن نشان می دهد كه در پی حمله ارتش و كمیته های مردمی یمن به یك پایگاه انبار مهمات سعودی، تعدادی تانك منهدم و شماری از سربازان سعودی كشته شدند و سایر سربازان نیز با خودروهای خود از منطقه گریخته اند.

حملات عربستان در حالی است كه شیخ احمد ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل روز گذشته (یكشنبه) وارد یمن شد و درخواست برقراری آتش بس برای ارسال كمك های بشردوستانه را مطرح كرد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از چند ماه پیش تهاجم هوایی گسترده ای را علیه مواضع جنبش مردمی انصارالله و متحدان این جنبش در یمن آغاز كرد.

بیش از 21 میلیون و یكصد هزار نفر در یمن، رقمی بالغ بر 80 درصد از جمعیت این كشور به كمك نیاز دارند و 13 میلیون نفر با كمبود غذا روبه رو هستند.

براساس ارقام سازمان ملل، بیش از 2 هزار و 800 نفر طی این چند ماه در یمن كشته شده اند.

شبد**1480** 3404
۰ نفر

سرخط اخبار جهان