۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81672953
T T
۰ نفر
استاندار سمنان خواستار تسريع در واگذاري كاروانسراها به بخش خصوصي شد

سمنان - ايرنا - استاندار سمنان بر تسريع در واگذاري كاروانسراهاي اين استان به بخش خصوصي تاكيد كرد.

محمد وكيلي روز دوشنبه در نشست كارگروه گردشگري استان سمنان با تاكيد بر احياء كاروانسراهاي استان سمنان گفت: اين كاروانسراها قابليت زيادي براي جذب و اقامت گردشگر دارند.

وي گفت: چنانچه طي 10 روز آينده توسط صندوق احياء و بهره برداري از اماكن تاريخي، كار واگذاري كاروانسراهاي شاخص استان سمنان به بخش خصوصي به نتيجه نرسد، استان وارد كار واگذاري شود.

وي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را از موضوع‌هاي مهم استان سمنان دانست و گفت: طرح جامع گردشگري براي توسعه استان سمنان در سه حوزه مطرح شده در حال تكميل است و دستگاه‌هاي اجرايي بايد ظرف 10 روز، پيشنهادهاي كاربردي خود را در خصوص اين طرح اعلام كنند.

استاندار سمنان با تاكيد بر حمايت از هنرمندان صنايع دستي، خاطرنشان كرد: هداياي دستگاه‌هاي اجرايي نيز بايد از آثاز توليدي هنرمندان صنايع دستي خريداري و تامين شود.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان نيز گفت: در حال حاضر دو هزار و 700 ميليارد ريال پروژه سرمايه گذاري در حوزه گردشگري و اقامتي در استان در دست اجراست كه دو برابر شدن ظرفيت اقامتي استان سمنان را به دنبال دارد.

حسين خواجه بيدختي با اشاره به اينكه 15 پروژه سرمايه گذاري در استان سمنان در دست احداث است، افزود: مجموعه پارك آبي با 80 درصد پيشرفت، هتل ققنوس با 25 درصد و هتل بزرگ شهميرزاد با 82 درصد پيشرفت، از مهم ترين پروژه هاي در دست اجرا در بخش گردگشري در استان سمنان است.

وي خواستار رفع مشكلات سرمايه گذاران اين پروژه ها شد و گفت: در صورت حل مشكلات نقدينگي و تسهيلات، هتل بزرگ شهميرزاد تا پايان 6 ماه اول سال 94 به بهره برداري مي رسد.

در اين جلسه مقرر شد مشكلات پارك آبي و هتل ققنوس سمنان نيز ظرف يك هفته بررسي و بر طرف شود.ك/2

7342/6103

سرخط اخبار استان‌ها