مقام آمریكایی: باید تصمیم های سیاسی دشواری در سطح وزیران گرفته شود

تهران - ایرنا - یك مقام ارشد دولت آمریكا گفت: باید تصمیم های سیاسی دشواری (در مذاكرات هسته ای وین) گرفت كه این امر تنها در سطح وزیران ممكن است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه امروز (شنبه ) از وین، به نقل از این مقام كه نامش فاش نشده است، در جمع خبرنگاران افزود: بعضی از مسائل دشوار در روزهای گذشته با كار فراوان حل شده اما تا وقتی در مورد همه چیز توافق نشود، در مورد هیچ چیز توافق نشده است.

بر اساس این گزارش، در حالیكه گروه های كارشناسی شبانه روز برای حل بعضی از دشوارترین موضوعات مانند زمان بندی حل تحریم ها و موضوع بازرسی ها تلاش می كنند، بسیاری از وزیران روز یكشنبه (14 تیر) بار دیگر به وین برمی گردند.

یك دیپلمات غربی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: به نظر می رسد به پایان راه رسیده ایم؛ موضوعات فنی در متن اصلی و ضمیمه ها رو به پیشرفت است.

فرانس پرس نوشت كه گروه 1+5 می خواهد ناظران آژانس بتوانند درباره برنامه هسته ای گذشته ایران در سال 2003 تحقیق كند.

'یوكیا آمانو' دبیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی پنج شنبه گذشته (11 تیر) در تهران با 'حسن روحانی' رییس جمهوری ایران و 'علی شمخانی' دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار كرد.

آمانو گفت: باور دارم هر دو طرف درك بهتری از بعضی راه های پیشرفت به دست آورده اند هر چند باید كار جدید صورت بگیرد.

وی روز جمعه (دیروز) در دیدار با 'جان كری' وزیر امور خارجه آمریكا، او را از گفت وگوها مطلع كرد اما مقامات آمریكایی در این باره توضیحی به خبرنگاران ندادند.

اروپام**9157**1485**1479**1572

سرخط اخبار جهان