اطلاعات به نقل از رهبری:افشای چهره واقعی استكبار از بركات خون شهدای هفتم تیراست

تهران- ایرنا- روزنامه اطلاعات در شماره روز یكشنبه هفتم تیر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده های شهدای هفتم تیر می نویسد: مقام معظم رهبری یكی از بركات خون شهدای هفتم تیر را افشا شدن چهره عاملان این جنایت دانست و بیان كرد پس از حادثه هفتم تیر چهره واقعی مباشران مستقیم این جنایت بزرگ كه سال های متمادی خود را به گونه ای دیگر معرفی می كردند، برای مردم و جوانان افشا شد.

این روزنامه با انتخاب عنوان باید به سوی جهان عاری از مواد مخدر گام برداریم، آورد: رییس‌جمهوری در پیامی به همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 3700 شهید و 12هزار جانباز دلاور كشورمان در این پیكار خطیر، با ارایه راهكارهایی خواهان برداشتن گام‌های اساسی‌تری برای داشتن جهانی عاری از مواد مخدر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در بخشی از پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی كه توسط وزیر كشور در این همایش قرائت شد، آمده است: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویرانگر مواد مخدر و همچنین ارایه راهكارهای كارساز در پیكار بی‌امان و همه‌جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است. متاسفانه جوانان كه نیروی مولد و پشتوانه توسعه آینده به شمار می‌آیند، جزو اولین قربانیان این سوداگری مرگبار هستند. كشور ما به واسطه همجواری با كشوری كه اصلی‌ترین منشاء كشت و تولید و به تبع آن فعالیت مجرمان جرایم سازمان یافته و فرامرزی است، در معرض بیشترین خسارات انسانی و عواقب مخرب ناشی از قاچاق و اعتیاد قرار دارد.

روزنامه اطلاعات موضوع دیدار ظریف و كری در چارچوب مذاكرات جامع هسته‌ای را بازتاب داد و نوشت: وزیران امور خارجه ایران و آمریكا برای سومین بار پس از بیانیه لوزان در چارچوب مذاكرات جامع هسته‌ای و در آستانه پایان ضرب‌الاجل 10 تیرماه دیدار كردند. به گزارش ایسنا ، محمد جواد ظریف و جان كری دیروز به هیات‌های مذاكره‌كننده پیوستند كه مذاكرات آن‌ها از حدود 20 روز پیش در سطح كارشناسی و معاونان به طور فشرده ادامه داشته است. در دیدار كری و ظریف معاونان آن‌ها، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریكا و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند. محمد جواد ظریف وزیر خارجه كشورمان صبح شنبه بعد از ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت: با هدف رسیدن به یك توافق كه منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده‌ایم. مطمئن هستیم كه اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد كه حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد، وظایف خودش را انجام دهد، یعنی تحریم‌ها را بردارد و همزمان با اقدامات ایران، اقدامات خودش را انجام دهد و زیاده‌خواهی نكند، حتما به یك توافقی می رسیم كه به نفع همه خواهد بود. ظریف تاكید كرد: البته زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینكه به یك نتیجه مناسب برسیم.

این روزنامه با انعكاس عنوان ورود نیروهای ائتلاف عربی به جنوب یمن، آورد: 400 نیروی ویژه كه تحت نظارت ائتلاف كشورهای عربی برای تجاوز به یمن آموزش دیده‌اند وارد عدن شدند. روزنامه عربستانی «الریاض»، مدعی شد كه این نیروها یمنی هستند و تحت نظر ائتلاف برای مبارزه با ارتش و كمیته‌های مردمی جنبش انصارالله به خاك یمن اعزام شده‌اند.این منبع تأكید كرد كه این نیروها با تجهیزات كامل نظامی از جمله خودروهای زرهی و تانك به این منطقه اعزام شده‌اند و به زودی گروه دیگری از سربازان به این منطقه اعزام می‌شوند. به گفته یك منابع نظامی، این واحد به‌زودی به نبرد علیه نیروهای ارتش و كمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح در یمن ملحق خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: خطر نابودی محیط ‌زیست كمتر از تروریسم نیست، تیتر دیگر این روزنامه است. بررسی و تدوین سیاست‌های كلی محیط زیست، در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام كه به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشكیل شد در دستور كار قرار گرفت و چهار بند از این سیاست‌ها به تصویب رسید. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دراین جلسه گفت: امروز، خطر بین‌المللی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی كمتراز تروریسم نیست. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از جنایات تروریستی اخیر گروهك داعش در كشورهای كویت، تونس و محكومیت شدید این اقدام‌ها گفت: جای نگرانی و تأسف بسیاراست كه گروهكی كه به دروغ ادعای مسلمانی و حكومت اسلامی دارد، دستور‌العملی جدید مخصوصاً در ماه رمضان برای تشدید خشونت علیه تشیّع، گروه خاصی از تسنن و مسیحیان صادر می‌كند كه نمونه‌ تأسف بارش را در انفجار مسجد امام صادق(ع) كویت شاهد بودیم.

این روزنامه در صفحه نخست تیترهای «طرح مجلس برای تشكیل سازمان مبارزه با جرایم اقتصادی»، «موج جدید تروریستی داعش»، «توسعه یافتگی روستاها با مشاركت مردم»، «روش برداشت از قرآن»، «راهكارهای مبارزه با پولشویی» و «چالش های پیش روی دوره پیش دبستانی» را نیز منتشر كرد. همچنین روزنامه اطلاعات به موضوع «معاد جسمانی 11» به قلم آیت الله یحیی عبادی در بخش یادداشت پرداخت.

*گروه اطلاع رسانی

پژوهشم**9348**9131

سرخط اخبار پژوهش