۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81650375
T T
۰ نفر

دامدار ربوده شده در بافت آزاد شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 81650375
دامدار ربوده شده در بافت آزاد شد

كرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان بافت گفت: عملیات نجات بخشی دامدار سیرجانی كه گروگان گرفته شده بود، توسط پلیس این شهرستان با موفقیت انجام شد.

سرهنگ علی ایران نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروگانگیران كه قصد داشتند یكی از عشایر منطقه بلورد شهرستان سیرجان را به استان سیستان و بلوچستان منتقل كنند شامگاه گذشته در مسیر سیرجان به بافت دستگیر شدند.

وی بیان كرد: چهار گروگانگیر غیر بومی به همراه یكی از ساكنان جنوب كرمان به ربودن یك نفر از عشایر در فاصله پنج كیلومتری شهر بلورد سیرجان اقدام و به قصد اخاذی و انتقال گروگان به استان سیستان و بلوچستان نزدیكترین مسیر را شهرستان بافت انتخاب كردند.

وی گفت: یكی از اهالی منطقه بلورد حین ماجرا مراتب را به عنوان سرقت گوسفندان به پلیس سیرجان اطلاع می دهد كه پس از گزارش اولیه ماموران پلیس سیرجان مبنی بر سرقت احشام كمین گاه ها برای كشف دام های سرقتی عشایر ایجاد شد.

فرمانده انتظامی بافت افزود: با ایست و بازرسی پلیس و یگان امدادی شهرستان بافت حین بازرسی از یك دستگاه خودروی زانتیا فردی زخمی در خودرو رویت و دستور ایست به خودرو داده می شود.

وی گفت: گروگانگیران پس از ایست و بازرسی اقدام به برگشت به سمت سیرجان كردند كه حین بازگشت با تعقیب و گریز به موقع، فرد ربوده شده با وضعیت جسمی وخیم نجات می یابد و سه سرنشین خودرو نیز حین فرار دستگیر می شوند.

سرهنگ ایران نژاد از فرار فرد چهارم در یكی از روستاهای اطراف محور سیرجان به بافت خبر داد و گفت: وی حین شلوغی جمعیت و درگیری برای دستگیری متهمان متواری شده است كه عملیات برای دستگیری این متهم ادامه دارد.

فرد گروگان گرفته شده نیز گفت: مدت 20 سال است كه به كار دامداری در منطقه بلورد مشغول هستم و برای اولین بار چنین موردی را مشاهده كردم.

وی احساس امنیت و تلاش نیروی انتظامی را برای برقراری امنیت مهمترین نعمت الهی ذكر كرد و افزود: از تلاش به موقع نیروی انتظامی در این عرصه قدردانی می كنم.

فرمانده انتظامی بافت همچنین از دامداران و عشایر بویژه در ایام چرای دام در فصل تابستان خواست از اعتماد بی دلیل به افراد ناشناس برای خرید دام و بردن دام خود به مناطقی دورتر از حد تعیین شده خودداری كنند.

حدود 17 روز قبل نیز پسر بچه 10 ساله سیرجانی كه ربوده شده بود با تلاش ماموران انتظامی شهرستان بافت آزاد و به سلامت تحویل خانواده اش شد.

مركز شهرستان بافت در 170 كیلومتری جنوب غرب كرمان است.

7441/3028

سرخط اخبار استان‌ها