۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81626022
T T
۰ نفر
فدراسیون كونگ فو درپی ثبت جهانی رزم ملی ایران است

زنجان - ایرنا - رییس فدراسیون كونگ ‌فو و هنرهای رزمی كشور گفت: این فدراسیون به منظور ثبت جهانی رزم ملی ایران (كونگ فو) با جدیت تمام تلاش می كند كه البته مشكلاتی نیز در این مسیر وجود دارد.

رضا حیدری روز پنجشنبه در مجمع عادی سالانه هیات كونگ فو و هنرهای رزمی استان زنجان افزود: فدراسیون تلاش دارد رزم ملی كشورمان را كه در حقیقت كونگ فو ایرانی است در دیگر كشورها نیز توسعه دهد و این دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینكه برخی ها رشد و شكوفایی ورزش كونگ فو و هنرهای رزمی ایران را بر نمی تابند آمادگی فدراسیون را برای اعزام ورزشكاران به مسابقات جهانی اعلام و اظهاركرد: ثبت رزم ملی ایران در مجامع جهانی از امیدها و آرزوهای فعالان و ورزشكاران این رشته است.

حیدری با اشاره به اینكه فدراسیون تمام مطالبات گذشته افراد را پرداخت كرده و اكنون هیچ گونه بدهی ندارد، افزود: این فدراسیون در كنار بحث كیفی این رشته ورزشی سخت و سنگین به كمیت نیز اهمیت ویژه قایل است و برخی استان ها به لحاظ جذب ورزشكاران در حد پایینی قرار گرفته اند ولی برخی استان های دیگر ازجمله زنجان در این كار موفق بوده و از رشد قابل توجهی برخوردار هستند كه این جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینكه فدراسیون كونگ فو و هنرهای رزمی به بخش های قهرمانی، فرهنگی و آموزشی نیز توجه وافر دارد و برای رشد و ارتقا مدام در تكاپو و حركت است، تصریح كرد: این فدراسیون تعامل خوبی با وزارت ورزش و جوانان و زیرمجموعه های این وزارتخانه داشته و قصد دارد برای نخستین بار مركز دانشگاه جامع علمی كاربردی را با گرایش كونگ فو راه اندازی كند.

حیدری افزود: مدارك اخذ شده در این مركز مورد تایید وزارت علوم خواهد بود و امید است بتوانیم بار علمی ورزشكاران فعال در ورزش كونگ فو و هنرهای رزمی ایران به سطح مطلوب و مناسب تر برسد.

رییس فدراسیون كونگ فو و هنرهای رزمی ایران با تاكید براینكه فعالیت ها در این فدراسیون باید براساس ضوابط و در چارچوب های قانونی باشد گفت: حمایت از هیات های استانی از اولویت های كاری مهم این فدراسیون است و لازم است هیات ها نیز تعامل خود با فدراسیون را بیشتر كنند.

حیدری به ورزش كونگ فو در زنجان اشاره كرد و گفت: زنجان یكی از قطب های اصلی و مهم این رشته ورزشی است و فعالان در عرصه كونگ فو زنجان بسیار توانمند و مستعد هستند.

وی تصریح كرد: كونگ فو و هنرهای رزمی استان زنجان دركنار بخش های فرهنگی و مذهبی و آموزشی به مقوله جوانمردی و پهلوانی كه تاثیرگذار در پویایی بهتر و بیشتر ورزش محسوب می شود توجه جدی و وافری دارد كه این دور از دید فدراسیون نیست.

حیدری ورزش را به عنوان یكی از ابزارهای موفق در امر پیشیگری از بزه و جرم خواند و با بیان اینكه جهان نیز به این موضوع مهم رسیده است افزود: باید اخلاق و خصلت پهلوانی در ورزش رشد كند و برای موفقیت در این عرصه دلسوزانه و عاشقانه باید كار كرد و جامعه ورزش كونگ فو و هنرهای رزمی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

597/6085/ 1650

سرخط اخبار ورزش