۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81624555
T T
۰ نفر

توليد گندله در اردكان از مرز 596 هزار تن گذشت

۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81624555
توليد گندله در اردكان از مرز 596 هزار تن گذشت

يزد - ايرنا - مدير عامل شركت معدني و صنعتي چادرملو اردكان گفت: در فروردين و ارديبهشت امسال ميزان توليد گندله در كارخانه گندله سازي اين شهرستان از مرز 596 هزار تن گذشت .

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اين شركت محمود نوريان افزود: ميزان توليد گندله طي مدت مشابه سال 93 در اين واحد توليدي 492 هزار تن بود كه افزايش 16 درصدي را نشان مي دهد.

وي اضافه كرد: بر اساس همين گزارش شركت معدني و صنعتي چادرملو، بزرگترين توليد كننده كنسانتره سنگ آهن در كشور است كه سالانه بالغ بر 10 ميليون و 500 هزار تن كنسانتره و 1 ميليون و 500 هزار تن سنگ آهن دانه بندي و نيز 3 ميليون و 400 هزار تن گندله توليد ميكند .

مدير عامل افزود: با وجود توسعه صنايع فولاد سازي كشور در سال هاي اخير، اين توسعه متوازن نبوده و صنايع معدني و توليد كننده كنسانتره ، گندله و آهن اسفنجي قادر به تامين نياز كارخانجات فولاد سازي داخل كشور نيستند و هنوز بخشي از گندله مصرفي فولاد سازان از خارج از كشور وارد مي شود .

نوريان گفت: بر اساس سند چشم اندازه توسعه، توليد فولاد تا سال 1404 بايد به 55 ميليون تن برسد، شايد بتوان توليد فولاد را با توجه به واحدهاي موجود به اين رقم رساند اما با مواد اوليه وارداتي امكان پذير است.

به گفته وي طبق برنامه تدوين شده سند چشم انداز ، ميزان توليد گندله كشور در سال 93 بايد بالغ بر 33 ميليون تن بود در حاليكه بر اساس امار منتشره، كل توليد گندله در سال گذشته 21 ميليون تن گزارش شده است .

نوريان ، علت نامتوازن بودن توسعه صنايع معدني با صنايع فولادي در كشور را عدم حمايت از معدنكاران و نيز برخي قوانين و ضوابط بهره برداري از معادن دانست و گفت: موانع موجود در بخش معدن و صنايع معدني سرمايه گذاران را بي انگيزه كرده است حتي بخشي از فعالان حال حاضر در اين صنعت بدليل هزينه بالاي توليد و قيمت پايين محصول و عدم حمايت دولت توان ادامه فعاليت را ندارند و در حال تعطيلي شدن هستند .

وي ضمن در خواست از مسوولان و تصميم گيرندگان در اقتصاد كشور براي ايجاد تسهيلات لازم و رفع برخي موانع موجود افزود: مطمئناً هر جا امنيت سرمايه گذاري وجود داشته باشد، موج سرمايه گذاري ها به آن سمت خواهد رفت، لذا براي توسعه صنايع معدني كشور و تشويق سرمايه گذاران بايد مقررات و قوانين اثر بخش و تقويت كننده اين بخش بيش از پيش تسري پيدا كند .

نوريان تاكيد كرد اگر بدنبال تحقق اقتصاد مقاومتي هستيم بايد ابتدا داشته هاي خود را حفظ و تقويت كنيم و سپس با مديريت كارآمد، ضمن ظرفيت سازي هاي جديد نسبت به ارزش افزايي محصولات تلاش كنيم .

اردكان با 80هزار نفر جمعيت در 60كيلومتري شمال شهر يزد واقع شده است.ك/3

7544/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها