۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81621820
T T
۰ نفر

راننده خواب آلود در مسیر رزن جان باخت

۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81621820
راننده خواب آلود در مسیر رزن جان باخت

همدان- ایرنا - جانشین پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یكدستگاه خودروی سواری پژو با یكدستگاه مینی بوس در مسیر رزن به همدان یك نفر جان باخت.

سرهنگ علی فكری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیمه شب گذشته یكدستگاه خودروی سواری پژو در مسیر رزن به همدان با یكدستگاه مینی بوس برخورد كرد كه در این سانحه راننده 60 ساله خودروی سواری جان باخت.

وی اضافه كرد: طبق نظر كارشناسان سوانح پلیس راه همدان علت بروز این سانحه دلخراش بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده پژو بوده است.

وی با ذكر اینكه این سانح مجروحی نداشته است اظهار كرد: جاده رزن به همدان از مسیرهای حادثه خیز این استان نیست بلكه شمار سوانح در این مسیر شریانی بسیار اندك بوده و عمده علت بروز سوانح نیز بی احتیاطی از سوی راننده بوده است.

جانشین پلیس راه استان همدان بیان كرد: عامل بیش از 55 درصد از سوانح این استان رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی است كه در بیشتر اینگونه سوانح خودرو واژگون شده و خسارت مالی و جانی به سرنشینان وارد می شود.

سرهنگ فكری اضافه كرد: بهتر است رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی اقدام به متوقف كردن خودرو در مكان مناسب كرده و پس از 15 دقیقه استراحت دوباره ادامه مسیر دهند.

وی افزود: رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی واكنش و عكس العمل راننده را هنگام مواجهه با مانع و خطر كاهش داده و كنترل خودرو از دست راننده خارج می شود.

14سانحه رانندگی منجر به فوت امسال تاكنون گزارش شده است كه در مهمترین آنها بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو در گردنه آوج در محدوده شهرستان رزن پنج نفر از اعضای یك خانواده جان باختند.

7526/6993

سرخط اخبار استان‌ها