۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶
کد خبر: 81620140
T T
۰ نفر

كلاهبرداري در دزفول با سكه هاي تقلبي

۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶
کد خبر: 81620140
كلاهبرداري در دزفول با سكه هاي تقلبي

دزفول - ايرنا - افزايش كلاهبرداري با سكه هاي تقلبي در سالهاي اخير در دزفول موجب نگراني مردم به ويژه طلافروشان شده است.

به گزارش ايرنا در دو سال گذشته هزاران قطعه سكه تقلبي با عنوان عتيقه و زير خاكي از سوي افراد شياد و كلاهبردار به افراد ساده لوح در دزفول فروخته شده است.

كشف دوهزارو 500 سكه تقلبي در سال گذشته و دستگيري تعدادي كلاهبردار در دزفول ، كشف 700 سكه تقلبي از سه نفر كلاهبردار حرفه اي در ارديبهشت ماه امسال و اكنون نيز كشف 50 قطعه سكه تقلبي از سوي نيروي انتظامي

اين سووال را موجب شده كه چرا هشدارهاي نيروي انتظامي در اين رابطه از سوي مردم جدي گرفته نمي شود.

فرمانده انتظامي شهرستان دزفول آخرين مورد كلاهبرداري با عنوان سكه طلاي تقلبي را معامله 50 قطعه سكه از سوي يك فرد كلاهبردار در اين شهر عنوان كرد و گفت:فرد شياد قصد داشت تعداد 50 سكه تقلبي را به عنوان سكه طلاي عتيقه به فروش برساند كه شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ احمد چنداز افزود:افراد شياد و كلاهبردار با ارسال پيامك با عناوين مختلف مبني بر پيدا كردن سكه طلاي عتيقه و قصد فروش آنها به قيمت ناچيز افراد ساده لوح را به سر قرار كشانده و از آنها كلاهبرداري مي كنند.

وي با اشاره به شيوه و شگرد اين افراد بيان داشت:افراد كلاهبردار در اين پيامك ها خود را فردي عشاير چادرنشين معرفي كرده كه اخيرا تعدادي سكه طلا و مجسمه قديمي را پيدا كرده و از آنجا كه كسي را در دزفول نمي شناسد به قرآن متوسل شده و از طريق استخاره شماره تلفن شما را پيدا كرده ايم.

سرهنگ چنداز گفت:اين افراد شياد با اين روش افراد ساده لوح را به مكاني خلوت و بيرون شهر كشانده و سكه هاي تقلبي را به مبلغي هنگفت فروخته و متواري مي شوند.

اين مقام انتظامي افزود:ماموران نيروي انتظامي در چند روز اخير با انجام تحقيقات گسترده موفق به شناسايي يك كلاهبردار حرفه اي و سابقه دار در دزفول شدند.

وي گفت:فرد شياد و سابقه دار هنگام دستگيري تعداد 50 سكه تقلبي به همراه داشت.

سرهنگ چنداز افزود: متهم به مراجع قضايي معرفي شد اما مردم بايد هوشيار باشند و فريب پيامك هاي افراد شياد را نخورند.

وي به شهروندان توصيه كرد در صورت دريافت پيامك از سوي افراد كلاهبردار و فرصت طلب تحت عنوان پيدا كردن گنچ به پليس 110 اطلاع دهند.

توصيه و هشدار فرمانده انتظامي دزفول به شهروندان در خصوص كلاهبرداري تحت عنوان سكه تقلبي در حالي است كه پليس در دو سال گذشته بارها در اين رابطه به مردم هشدار داده است.

6068

سرخط اخبار استان‌ها