۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81615349
T T
۰ نفر
از گلايه به هيات رييسه تا برگزاري جشن حجاب زن لر

تهران - ايرنا - تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به هيات رييسه مجلس به دليل اعلام وصول نشدن استيضاح ها، برگزاري جشن حجاب سنتي زن لر در خرم آباد و موضوع واگذاري ايران خودرو فارس تذكر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، احمد بخشايش نماينده مردم اردستان در مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان جلسه علني روز چهارشنبه در تذكري شفاهي به هيات رييسه گفت: در ايران سه قوه وجود دارد كه هر كدام متناظر يكديگر و كنترل كننده هم هستند اما احساس نمايندگان اين است كه مجلس انفعالي عمل مي كند و اين ضعف را بايد در خود جستجو كنيم.

وي افزود: ما لايق عتاب هستيم و اين ضعف به هيات رييسه و رييس مجلس برمي گردد.

نماينده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان كرد: وقتي رييس مجلس جلوي استيضاح را مي گيرد و اعلام وصول نمي كند اين ضعفي است كه وجود دارد و شايد هم براي حفظ مصالح ملي در گفتار و رفتار عمل توجيه مي شود.

بخشايش خاطرنشان كرد: در هنگام حضور وزرا در مجلس تعداد زيادي از نمايندگان به وي مراجعه مي كنند تا مشكلات حوزه انتخابيه خود را مطرح حل كنند، چنين اقدامي به اين دليل است كه وزير مربوطه وقت كافي براي نمايندگان بجز زمان حضور در صحن در نظر نمي گيرد.

وي با انتقاد از رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: امكانات دفتر يك نماينده در حد يك بخشدار است در حالي كه مي توان از كمك هاي در اختيار رييس مجلس براي كمك به اشخاص حقيقي و حقوقي آن را مديريت و جبران كرد.

وي در تذكر ديگري از برخي مسوولان در وزارت نفت انتقاد كرد.

نماينده مردم اردستان در مجلس در تذكر ديگري درباره معلمين گفت: نبايد به اين قشر نگاه مصرف كننده داشت بلكه معلمين توليدكننده هستند و زندگي آنها را بايد مديريت كنيم.



** جشن حجاب سنتي زن لرحجاب سنتي زن را گرامي نمي دارد

ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم آباد نيز در تذكري گفت: يكي دو سال است كه جشن حجاب سنتي زن لر در خرم آباد برگزار مي شود كه در حقيقت حجاب سنتي زن لر را گرامي نمي دارد بلكه در جهت بد نام كردن آن و ترويج ابتذال است.

وي خاطرنشان كرد: روز 26 ارديبهشت ماه اين جشن برگزار شد و در آن جوانان دختر و پسر به صورت مختلف به رقص و پايكوبي با حجابي كه به هيچ شكل شبيه حجاب زن مسلمان نبود، حضور يافتند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: اين كار افكار عمومي مومنين را جريحه دار كرده و از رييس جمهوري تقاضا داريم كه دستور بررسي اين موضوع را بدهند.

آقامحمدي به دستگاه هاي ذيربط و مربوطه نيز تذكر داد كه درباره اهداف برگزاري آن گزارشي تهيه كرده و به مردم ارايه دهند و وزير كشور نيز جلوي حضور مسوولين استاني در اين مراسم كه با فرهنگ اسلامي سنخيتي ندارند را بگيرد.



**به اتفاقات ورزشگاه يادگار امام راحل و باشگاه واليبال شهردار اروميه رسيدگي شود

مهدي عيسي زاده نماينده شاهين دژ و تكاب نيز در تذكرهاي جداگانه اي به وزيران آموزش و پرورش، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دولت و مجمع تشخيص مصلحت خواهان رسيدگي به وضعيت بازنشستگان و فرهنگيان، بيكاران و تسريع در بررسي لايحه ايثارگران در مجمع تشخيص مصلحت نظام شد.

وي همچنين خواهان رسيدگي به اتفاقات ورزشگاه يادگار امام و باشگاه واليبال شهردار اروميه شد.

جعفر قادري نماينده مردم شيراز نيز در تذكري به وزير صنعت، معدن و تجارت خواهان صرف نظر كردن ايران خودرو از واگذاري ايران خودرو فارس به غير شد.

وي همچنين در تذكري به وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز خواهان انتقال نيافتن بخش هايي از شركت صنايع الكترونيك ايران (صاايران) از شيراز به ديگر كشورها شد.

قادري همچنين در تذكر ديگري خواهان تثبيت قيمت نان سنگك و جلوگيري از افزايش قيمت آن شد.

داريوش اسماعيلي نماينده سروستان نيز در تذكري به وزير جهاد كشاورزي خواهان رسيدگي به مشكلات كشاورزان و الياس طاهري نماينده اقليد در تذكري به وزير صنعت، معدن و تجارت خواهان حل مشكلات واحدهاي صنعتي كشاورزي شد.

سيام**9103**9132**1336
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست