۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81603981
T T
۰ نفر

ناشر نمونه 93:

زبان اسلام كتاب است

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81603981
زبان اسلام كتاب است

تهران- ایرنا- مدیرعامل انتشارات براق كه ناشر نمونه سال 93 معرفی شد گفت: زبان اسلام كتاب است نه شمشیر بنابر این باید منش ها، الگوها، اصول و رفتارهای اجتماعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و غیره را در قالب كتاب بیان كنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، صفا امیری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ناشران باید تلاش كنند كه حتی در ترجمه كتاب ها به عربی، انگلیسی و فرانسه كه به كشورهای اطراف صادر می كنند رفعت اسلامی را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینكه این مهم ترین كار فرهنگی و تاثیرگذار در جامعه و حتی در بخش بین الملل است اظهار داشت: همانطور كه می دانیم زبان اسلام كتاب است نه شمشیر باید منش ها، الگوها، اصول و رفتارهای اجتماعی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و غیره را در قالب كتاب بیان كنیم .

این ناشر نمونه 93 در پاسخ به اینكه در شرایط فعلی چگونه می توان با تبعیت از بزرگان دین موقعیت اسلام را در غالب تولید كتاب به گوش جهانیان رساند ادامه داد: ما رهبر واحدی در كشور داریم كه خط مشی ها و قرمزها را ایشان تعیین می كنند باید با تبعیت از فرمان های وی همگان این خط مشی ها را در تولید كتاب الگو قرار دهند.

امیری با اشاره به اینكه مدارس مهم ترین پایه های اصلی ترویج كتاب خوانی میان مردم است گفت: ما باید در مدارس كتابخانه های مجهزی داشته باشیم و با اختصاص ساعتی از درس به عنوان كتاب خوانی فرهنگ مطالعه را در میان دانش آموزان ترویج دهیم.

مدیرعامل انتشارات براق تصریح كرد: آن وقت می توان كودكان را به راحتی و بدون هزینه كتاب خوان كرد البته این اقدام كه یك كار فرهنگی است یك روزه نتیجه بخش نخواهد بود بلكه چندین سال برای رسیدن به موفقیت زمان می خواهد.

امیری مهم ترین ویژگی یك كتاب خوب را بیان واقعیت ها دانست وافزود: نویسنده و یا ناشر نباید با دروغ گویی تیراژ كتاب را بالا برده و فقط به فكر سود آوری باشد بیان واقعیت ها مردم را علاقه مند به مطالعه می كند.

امیری در پایان گفت: انتشارات براق امسال با 500 عنوان كتاب در نمایشگاه بین المللی حضور دارد كه ازاین تعداد حدود 60 عنوان چاپ اول است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب كه 16 اردیبهشت ماه جاری با شعار خواندن، گفت و گو با جهان در مصلی تهران آغاز به كار كرده تا 26 همین ماه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9022**ن.پ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ