۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۶
کد خبر: 81603520
T T
۰ نفر

33 فيلم كوتاه در دومين روز جشنواره ژيار به نمايش درآمد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۶
کد خبر: 81603520
33 فيلم كوتاه در دومين روز جشنواره ژيار به نمايش درآمد

سنندج- ايرنا- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بانه گفت:در دومين روز از برگزاري جشنواره منطقه اي فيلم و عكس' ژيار' 33 فيلم كوتاه راه يافته به بخش مسابقه به نمايش در آمدند.

حميد رضا خوشبخت روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در 20 ارديبهشت، دومين روز جشنواره همچنين نخستين جلسه نقد و بررسي فيلم هاي به نمايش درآمده با حضور اميرغلامي و بختيار رحيمي و كارگاه تخصصي بازيگري با حضور فرهاد اصلاني برگزار شد.

وي اضافه كرد: در دومين روز جشنواره فيلم هاي كوتاه بادبادك به كارگرداني ادريس محموديان، مادرم در باد به كارگرداني رضا محمدي، انقراض به كارگرداني محمدرضا باغباني، اولين شب زمستان به كارگرداني آرش رفيعي، آپارتمان مورچه ها به كارگرداني توفيق اماني، چند طبقه پايين تر به كارگرداني وحيد قاضي مير سعيد و جلي رازاوه به كارگرداني منصور عزيزي به نمايش درآمدند.

او همچنين اظهار كرد: فيلم هاي كوتاه شاتر به كارگرداني فرزاد حسن ميرزايي، عكس به كارگرداني ماشاء الله محمدي، زندگي با آرزو به كارگرداني امير علي مير دريكوندي، برتلك باز به كارگرداني سجاد احمد بيگي، ديوار به كارگرداني فريده نادري، نسار به كارگرداني كيومرث سركار، دوستي براي دوستم به كارگرداني سركوت محمدي و ناله شوخان به كارگرداني جلال فصيحي از ديگر فيلم هايي بود كه براي حاضران و داوران به نمايش گذاشته شد.

وي عنوان كرد: در شب هم فيلم هاي مرثيه اي براي شب به كارگرداني يوسف كارگر، غرور بدون مصرف به كارگرداني نسيم عيني، قاشق به كارگرداني جلال ويسي، ريشه در خاك به كارگرداني بيژن زمان پيرا، يار اين خانه خلوت به كارگرداني اميد راستيبن، كهربا به كارگرداني سهراب حسين زاده، نقش بر ديوار به كارگرداني محمدرضا حافظي و فه لانه به كارگرداني سيد حميد فخري براي حاضران پخش شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بانه ادامه داد ساعت 22 الي 23:30 هم فيلم هاي كوتاه؛ تنگ تنگ به كارگرداني محمد ميرزانيان، يك هيچ به كارگرداني سامان حسين پور، كابرات به كارگرداني برهان احمدي، پروانه ها به كارگرداني عدنان زندي، هفت سنگ به كارگرداني فاطمه دست مرد، حوريا زخمي به كارگرداني پروين مراحمي، بوي باروت به كارگرداني فرشيد عبدي، B+ به كارگرداني نظير ميرزايي و نت هشتم به كارگرداني آذر منصوري بر روي پرده نمايش قرار گرفت.

نهمين جشنواره فرهنگ بومي ژيار با محوريت فيلم با همكاري انجمن سينماي جوانان استان كردستان، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري بانه از 19 ارديبهشت آغاز و تا 21 همين ماه ادامه خواهد داشت.

هنرمنداني از استان هاي كردستان، آذربايجان غربي، لرستان، كرمانشاه و ايلام در اين جشنواره حضور دارند.

بانه در 242 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.ك/3

سرخط اخبار استان‌ها