۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۴۲
کد خبر: 81603229
T T
۰ نفر

مجلس از تشكيل شوراي عالي كتاب و كتابخواني حمايت مي كند

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۴۲
کد خبر: 81603229
مجلس از تشكيل شوراي عالي كتاب و كتابخواني حمايت مي كند

تهران- ايرنا- سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينكه يكي از برنامه هاي رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايجاد شوراي عالي كتاب و كتابخواني است، گفت: اين كميسيون از تشكيل شوراي عالي كتاب و كتابخواني حمايت مي كند.

سيدعلي طاهري در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايرنا، با تشريح جلسه روز يكشنبه كميسيون فرهنگي اظهار داشت: جلسه اعضاي اين كميسيون در محل سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشور برگزار شد و در ابتداي جلسه صالحي اميري گزارشي از وضعيت فعلي اين سازمان و فعاليت هاي انجام شده در هر دو بخش اسناد و كتابخانه ارايه كرد و سپس اعضاي كميسيون فرهنگي به بيان نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.

وي ادامه داد: كمبود اعتبار، يكي از مشكلات اين سازمان بود، به اين صورت كه بخش قابل توجهي از بودجه سالانه آن به هزينه هاي جاري اختصاص داده مي شود و اعتباري براي پروژه هاي تخصصي نمي ماند.

نماينده مردم گرگان در مجلس تصريح كرد: نظر كميسيون اين است كه در صورت ارتباط بيشتر و مستمر سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشور با مجلس، اين كميسيون مي تواند با دريافت اطلاعات لازم پيش از زمان بررسي لايحه بودجه، حمايت مؤثرتري از اين سازمان داشته باشد.

وي در ادامه با بيان اينكه يكي از برنامه هاي آينده سازمان اسناد و كتابخانه ملي، تشكيل شوراي عالي كتاب و كتابخواني است، خاطر نشان كرد: اين سازمان قصد دارد طرحي مبني بر تشكيل شوراي عالي كتاب و كتابخواني در جهت سياستگذاري براي كتابخواني به هيات دولت تقديم كند كه در صورت تصويب هيات وزيران به صورت لايحه به مجلس ارايه خواهد شد.

عضو هيات رييسه كميسيون فرهنگي ادامه داد: در صورت ارسال اين لايحه به مجلس، كميسيون فرهنگي به جديت آن را پيگيري خواهد كرد كه مي تواند در جهت رفع برخي مشكلات موجود در كشور و بين دستگاه ها مؤثر واقع شود.

وي خاطرنشان كرد: اين سازمان ارتباط خود را با كتابخانه هاي بزرگ كشور مثل كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي، آستان قدس رضوي و ساير كتابخانه ها در راستاي كاهش هزينه ها و خدمت رساني به مردم و جلوگيري از موازي كاري بيشتر كرده است.

اعضاي كميسيون فرهنگي همچنين پس از پايان جلسه از بخش هاي مختلف سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشور بازديد كردند.

سيام**9103**1449

سرخط اخبار سیاست