۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۵۲
کد خبر: 81603101
T T
۰ نفر
ایجاد كتابخانه و سرگرمی های دیجیتال ضرورت امروز است

تهران-ایرنا-نویسنده كتاب كودك ونوجوان گفت: ایجاد كتابخانه و سرگرمی های دیجیتالی برای جلوگیری از تاثیر فرهنگ بیگانه روی كودكان و نوجوان ضرورت امروز جامعه است.

رودابه حمزه ای روز یكشنبه در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: به جای اینكه اجازه بدهیم دیگران برای بچه‌های ما قصه، برنامه و بازی بنویسند، خودمان دست به كار شویم و كتابخانه و سرگرمی‌های دیجیتالی را راه اندازی كنیم و به این صورت مطالعه را وارد برنامه روزانه كودك كنیم.

وی گفت: كتاب دوست همیشه همراه انسان است، كه نیاز به شارژ و سیستم عامل ندارد. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم كودكان و فرزندان ما با تكنولوژی رو به رو شده‌اند.

وی با اشاره به اینكه سالن‌های كودك در نمایشگاه كتاب به گونه‌ای آراسته نشده‌اند كه برای كودك جذاب باشد، گفت: در زمینه طراحی سالن‌ها به سبك مورد علاقه كودك و نوجوان آشنایی نداریم و حاضر هم نیستیم كه زمان و بودجه‌ای را به این كار اختصاص دهیم.

این نویسنده در ادامه افزود: مسئله مهم دیگر سطح ناهموار زمین سالن هاست و به شكل دردناكی دارای فراز و نشیب‌های بسیار است كه چون معمولا در زیر كف پوش‌ها و موكت‌ها پنهان هستند، هیچ گونه امنیتی برای كودكان ندارند.

وی كه كتاب هایش به صورت سیستم اندروید آماده رونمایی در نمایشگاه كتاب امسال است گفت: امیدوارم كه در سال های آینده مسوولین توجه بیشتری به غرفه كودك و نوجوان داشته و مكان بهتری به این غرفه ها اختصاص دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه از چهارشنبه گذشته در مصلی تهران آغاز به كار كرده تا 26 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

فراهنگ**9338**1569

سرخط اخبار جامعه