۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81602942
T T
۰ نفر

300 عنوان كتاب در معرفي 7 هزار بانوي شهيد كشور

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81602942
300 عنوان كتاب در معرفي 7 هزار بانوي شهيد كشور

تهران-ايرنا- مسوول بسيج جامعه زنان كشور گفت كه اين سازمان با 300 عنوان كتاب و معرفي 7 هزار زن شهيد در بيست و هشتمين نمايشگاه كتاب تهران حضور يافته است .

مينو اصلاني روز يكشنبه در بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران به خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت : بسيج جامعه زنان كشور با دو غرفه در اين دوره از نمايشگاه حضور يافته است كه يك غرفه به معرفي 7 هزار زن شهيد كشور مي پردازد ، در اين زمينه بيش از 70 عنوان كتاب در اين غرفه است .اين كتاب ها شامل رمان، آثار كودك ، خاطرات و داستان است.

وي در ادامه افزود: غرفه ديگر در زمينه حضور بسيج نونهالان و يا همان مهدهاي مساجد قرآني است كه در اين زمينه 12 عنوان كتاب وجود دارد ، اين كتاب ها براي مربيان مهدهاي قرآني در زمينه هاي آموزشي،فرهنگي، اجتماعي و مهارتي تاليف شده است.

وي با بيان اينكه سازمان بسيج جامعه زنان كشور تاكنون 7 هزار زن شهيده را شناسايي كرده است، افزود: از ميان اين آمار110 نفر به شهداي ترور و مابقي را شهداي دوران هشت سال دفاع ‌مقدس‌ تشكيل مي‌دهند كه بيشتر آنها شهداي دوران دفاع‌مقدس امداد‌گر به شمار مي ‌روند.

اصلاني با اشاره به شعار امسال نمايشگاه كتاب گفت: برگزاري نمايشگاه در قالب پيام و شعار خوب است شعار امسال با عنوان خواندن گفت وگو با جهان نشان مي دهد كه ما سالها با دنيا در حال گفتمان هستيم و گفتمان انقلاب اسلامي دو طرفه است ، اين پيام را در يك فضاي فرهنگي منتشر مي كنيم تا همه جهان بداند كه ما يك كشور صلح دوست با تمدن اسلامي بوده و گفتمان منطقي داريم .

وي افزود: جمهوري اسلامي هميشه با همه دنيا گفت و گو دارد و اين پيام نمايشگاه تداعي كننده همين است كه ايران كشوري با گفت و گوي منطقي و عقلاني است.

اصلاني در ادامه خاطر نشان كرد: نمايشگاه كتاب جلوه زيبايي است و اين كه در آغاز سال جديد اين نمايشگاه برگزار مي شود شروع پر قدرت و پر از تلالوهاي كتابخواني را نشان مي دهد كه اميدواريم با شيبي تا پايان سال حتي به صورت محلي و قشري برگزار شده و محدود به يك دوره نشود .

وي گفت: نمايشگاه كتاب تاثيري رواني و زيبا در همه اقشار جامعه دارد اغلب فكر مي كردند اين نمايشگاه فقط براي دانشجويان است اما در زمان حاضر شاهد حضور همه اقشار جامعه هستيم .

وي در ادامه با اشاره به خصوصيت يك كتاب خوب گفت: يك كتاب خوب بايد ادبيات خوبي داشته باشد و به روز باشد تحليلي باشد با مضامين پيچيده و چند وجهي كه مي تواند تاثير فراواني در افكار داشته باشد.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تا 26 ارديبهشت ماه در نمايشگاه كتاب تهران برپا است.

فراهنگ**9338**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه