رونمایی از 11 عنوان كتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات در نمایشگاه كتاب تهران

تهران - ایرنا - در راستای تنظیم «سند اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، 11 عنوان كتاب در حوزه اخلاق فناوری اطلاعات از سوی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در نمایشگاه كتاب تهران رونمایی و عرضه شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، این دبیرخانه كه مسئولیت سامان‌دهی محتوا در فضای مجازی را برعهده دارد، اولویت توجه به مسایل اخلاقی در این عرصه را بازشناخت و در همین راستا پروژه «مسایل اخلاقی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات»را به گروه اخلاق دانشگاه قم واگذار كرد تا پژوهشگران و اندیشمندان متخصص در این زمینه نخستین گام‌ها برای پژوهش در این زمینه را بردارند.

هدف اصلی این پروژه تنظیم «سند اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات» است كه پس از تكمیل منتشر خواهد شد، اما تولید منابع پژوهشی و اقلام فرهنگی كه اقشار مختلف را اعم از نخبگان و فرهیختگان، دانشجویان، دانش‌آموزان و نهایتا عموم شهروندان با مسایل این حوزه آشنا سازد، از نظر دور نمانده است.

در همین راستا 11 عنوان كتاب با موضوع اخلاق و فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شد و اكنون در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران كه از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه در حال برگزاری است، عرضه شده است.

«مسائل اخلاق در فناوری اطلاعات در روایات اسلامی»، «به دنیای مجازی خوش آمدید»، «با فرزندان‌مان در دنیای مجازی»، «ماجرای علی و راینی»، «مسائل اخلاقی و اجتماعی در عصر ارتباطات»، «ماخذشناسی اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «اخلاق فناوری اطلاعات از آغاز تا امروز»، «واژه نامه تخصصی اخلاق فناوری اطلاعات و رایانش»، «اخلاق رایانه، تجزیه و تحلیل فناوری اطلاعات»، «سه كتاب در سه مقاله، گزارشی از آثار برجسته در زمینه اخلاق فناوری اطلاعات» و «منشورهای اخلاقی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات» از جمله كتاب های منتشره است.

كتاب‌های یادشده كه به سفارش دبیرخانه، توسط انتشارات دانشگاه قم به چاپ رسیده است، در سالن 18، راهرو 1، غرفه 237 نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران به عرضه عموم گذاشته شده است.

گفتنی است براساس درخواست رسمی مراكز پژوهشی، فرهنگی و علمی، كتاب‌ها با تخفیف 20 درصد ارائه خواهد شد.

اقتصام(1) 1836**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد