۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۰۶
کد خبر: 81602854
T T
۰ نفر

نوع طراحي كتاب هاي درسي در اشتياق به مطالعه موثر است

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۰۶
کد خبر: 81602854
نوع طراحي كتاب هاي درسي در اشتياق به مطالعه موثر است

تهران- ايرنا - رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: نوع طراحي كتاب‌هاي درسي به گونه‌اي است كه دانش‌آموزان را ملزم و مشتاق به كتابخواني مي‌كند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان در بازديد از غرفه‌ كانون پرورش فكري در نمايشگاه كتاب تهران با اشاره به فعاليت‌هاي رسمي وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌ ترويج كتاب‌خواني و كتاب‌هاي درسي، اظهار كرد: با افزايش فعاليت‌هاي جنبي مانند قصه‌گويي، داستان‌سرايي، نمايش‌هاي عروسكي و تئاتر، بچه‌ها با محيط كتابخانه به صورت يك مجموعه مواجه مي شوند.

رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت:اين مساله آغازي براي علاقه‌مندي بچه ها به كتاب است، به شرط آنكه مديريت توليد بتواند متناسب با نياز و ويژگي‌هاي روحي و عاطفي دانش‌آموزان، كتاب توليد كند.

محمديان افزود: كتاب‌هاي غيردرسي نقش موثري در ترويج فرهنگ مطالعه ايفا مي‌كنند، چون دانش‌آموزان كتاب‌هاي درسي را با نگاه اجبار مي‌بينند؛ اما كتاب غيردرسي را جزو اوقات فراغت خود به شمار مي آورند.

وي درباره گسترش فرهنگ مطالعه غيردرسي در مدارس نيز يادآور شد: دانش‌آموزان در كتاب هاي درسي در قالب درس بخوان و ببين، درس بخوان و بگو و جلسات گفت‌ وگو به كتابخواني دعوت مي شوند اما آنچه مهم است و مطالعه را در دانش‌آموز نهادينه مي‌كند انتخاب از سر رغبت و علاقه است كه بايد با توليد محصولات فرهنگي به آن پاسخ داد.

رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نشريات و نقش آن‌ها در ترويج مطالعه اضافه كرد: مجلات رشد، مطالعه‌ غيردرسي تلقي مي‌شوند و دانش‌آموزان را با مطالعه آشنا مي‌كنند.

بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كه از 16 ارديبهشت در مصلاي امام خميني (ره) آغاز به كار كرده تا 26 ارديبهشت پذيراي بازديدكنندگان است.

فراهنگ**1883**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ