۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81602498
T T
۰ نفر

روايت مصور از طلايه دار بيداري در نمايشگاه كتاب

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81602498
روايت مصور از طلايه دار بيداري در نمايشگاه كتاب

تهران - ايرنا - انتشارات شاهد كتاب عكس مجاهد نستوه آيت الله سيدمحمود طالقاني را به عنوان مبارز و زنداني سياسي مسلمان قبل از انقلاب، براي نخستين بار در بيست وهشتمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران عرضه كرد.

به گزارش ايرنا از بنياد شهيد، محمدرضا كائيني عكس‌هاي منتشر نشده آيت الله طالقاني را در كتاب «طلايه دار بيداري» گردآورده است.

«طلايه دار بيداري» شامل بيش از 500 عكس ناب و متنوع از آيت الله طالقاني است كه در پنج فصل به «تولد، خانواده، جواني» در يك فصل با عنوان «در عرصه جامعه و سياست» در چهار فصل مجزا به روايت تصويري در مقاطع زماني مختلف از مبارزات و رويدادهاي دهه 40 و 50 تا مقطع پيروزي انقلاب اسلامي و رحلت وي پرداخته است.

اين كتاب مستند، ادوار مختلف زندگي آيت الله طالقاني را به تصوير كشيده و پس از طي مراحل كارشناسي از مرحله توليد و گردآوري تصاوير، طراحي صفحات، گرافيك و نوع كاغذ و چاپ و آماده سازي مورد توجه همه بخش‌هاي تخصصي بوده است.

«طلايه دار بيداري» به همراه شرح كوتاه تصاوير و تقسيم بندي زماني و مكاني رويدادها، اثري فاخر و جذاب است كه تقديم به جامعه فرهنگي، مخاطبان و علاقه مندان به تاريخ انقلاب اسلامي شده است.

اين مجموعه جامع است، بدين معنا كه از تمام عرصه‌هايي كه طالقاني در آن نقش آفرين بوده، جلوه‌هايي را در خويش دارد.

ضمن اينكه نبايد از ياد برد كه تاكنون هيچ مجموعه كاملي از تصاوير، در هيچ موضوعي منتشر نشده است.

بر اساس اين گزارش، تصاوير در اين مجموعه به ترتيب تاريخ چيده شده‌ اند و هدف از اين رويكرد، همگامي بيننده با قهرمان داستان در جاي جاي حيات و فصول مختلف زندگي او است.

بيست وهشتمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت ماه در سالن شبستان مصلاي امام خميني(ره) برپا مي‌شود.

غرفه نشر شاهد در سالن شبستان، نبش راهروي 4 آماده استفبال از مخاطبان و علاقه مندان به كتاب و كتابخواني است.

اجتمام ** 1880 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه