۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81602412
T T
۰ نفر

عملیات تمرینی هلال احمر شش استان كشور در خنداب آغاز شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81602412
عملیات تمرینی هلال احمر شش استان كشور در خنداب آغاز شد

اراك-ایرنا- عملیات تمرینی منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری شش استان كشور روز یكشنبه در خنداب آغاز شد.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان مركزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا افزود: در این عملیات تمرینی تیم های بهداشت و درمان از استان های قم، كرمانشاه، لرستان،همدان، قزوین و مركزی حضور دارند و به مدت سه روز در مناطق محروم خدمات ارایه می كنند.

امرالله چیت سازان افزود: در این عملیات تمرینی بیش از 150 نفر پزشك عمومی و متخصص، ماما، پرستار، كارشناس تغذیه، كارشناس روانشناسی، بهداشت محیط، دارویار و عوامل پشتیبان حضور دارند و به مردم روستاهای گرماب، درمن، مهر اولیاء، شاوه و قالیباف از توابع شهرستان خنداب خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می دهند.

وی بیان كرد: انجام معاینه رایگان، برگزاری كلاس های تعذیه عمومی و مادر و فرزند، مشاوره های پزشكی و روانپزشكی و بررسی بهداشت افراد از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این عملیات تمرینی است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان مركزی، هدف از برگزاری این برنامه را آمادگی و كارآمدی بیشتر تیم های بهداشت و درمان در مواقع اضطراری و هماهنگی بیشتر استان های معین برای محرومیت زدایی از مناطق محروم و ارایه خدمات درمانی به محرومان عنوان كرد.

9 تیم بهداشت و درمان تخصصی در جمعیت هلال احمر استان مركزی فعال است.ك/3

3005/6013/

سرخط اخبار استان‌ها