۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۰۸
کد خبر: 81598703
T T
۰ نفر
تولیدیك میلیون و90 هزارتن سیمان در كارخانه فیروزكوه/20 درصد تولید به خارج صادر شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت سیمان فیروزكوه از تولید یك میلیون و 90 هزار تن محصولات سیمان و كلینكردر این شركت در سال 93 خبر داد و گفت از این مقدار تولید 20 درصد آن به خارج از كشور صادر شد.

حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تولید سیمان و كلینكر 112 درصد ظرفیت اسمی تولید در كارخانه است.

وی گفت: از این میزان تولید 20 درصد آن به ارزش بیش از هشت میلیون دلار به بازارهای آسیای میانه شامل كشورهای روسیه، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان صادر شد.

مدیرعامل كارخانه سیمان فیروزكوه با اشاره به اهداف و برنامه های تولید كارخانه سیمان فیروزكوه گفت: این شركت افزایش تولید سیمان درسطح یك میلیون و 100 هزار تن و صادرات 25 درصد از این محصولات به خارج از كشور را برای سال 94هدف گذاری كرده است.

مدرس خیابانی افزود: بازار اصلی داخلی محصولات سیمان فیروزكوه استان تهران است كه 70 درصد بازار را به خود اختصاص داده و پس از آن استان های مازندران با 20 و سمنان با پنج درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل شركت سیمان فیروزكوه ادامه داد: اگر بخشی از بار صادراتی این شركت از طریق ریلی به بندر امیر آباد استان مازندران انتقال یابد، كمك بزرگی در راستای افزایش ظرفیت های صادراتی شركت خواهد بود.

وی با بیان اینكه قیمت های حمل و نقل ریلی در كشور رقابتی نیست افزود: اینك قیمت حمل جاده ای برای محصولات سیمان فیروزكوه كمتر از حمل و نقل ریلی است كه به دلیل بالاتر بودن تعرفه ها و هزینه های حمل ریلی و همچنین عدم اتصال شركت به ریل راه آهن است.

مدرس خیابانی از احداث انبار اختصاصی این شركت به وسعت پنج هزار متر مربع در بندر امیرآباد در سال 94 خبر داد و گفت: این انبار مسقف به منظور دپوی محصولات شركت و تسهیل در امر صادرات احداث می شود و شرایط بهتر و محفوظ تری نسبت به فیروزكوه برای نگهداری محصولات دارد.

وی با اشاره به اینكه سیمان فیروزكوه موفق به كسب عنوان واحد سبز و دریافت گواهی صنعت سبز سازمان محیط زیست استان تهران در سال گذشته شده تصریح كرد: محصولات شركت سیمان فیروزكوه از استانداردهای گاست (GOST) روسیه و CE (استاندارد اتحادیه اروپا) برخوردار است و از نظر كیفی بالاترین برند در بازار صادراتی آسیای میانه شناخته می شود.

مدیرعامل شركت سیمان فیروزكوه خاطرنشان كرد: تمامی هشت نوع تیپ تولیدی شركت سیمان فیروزكوه مشمول استانداردهای اجباری است و از گواهی نامه های ISO مدیریتی برخوردار است.

شركت سیمان فیروزكوه در 12 كیلومتری شمال شرق شهر فیروزكوه در استان تهران قرار دارد.

تهرام/8142/1831
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد