۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳
کد خبر: 81595886
T T
۰ نفر
1350 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان

شهرری - ایرنا - مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری ساماندهی آموزش و پرورش را اولویت دولت عنوان كرد و گفت: برای اجرای مرحله اول طرح رتبه بندی معلمان 1350میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.

وی در مراسم گرامیداشت هفته معلم در شهرری اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان در یك و نیم ماه گذشته در دولت تصویب شد و كارگروه مربوطه مشغول تهیه برنامه اجرایی آن است.

انصاری خاطرنشان كرد: این طرح نیاز به مصوبه مجلس ندارد و آن را عملیاتی می كنیم. اگر بعد از اجرا خلا قانونی در آن وجود داشت ممكن است از مجلس كسب اجازه كنیم اما اختیارات كنونی دولت برای این امر كافی است.

معاون امور مجلس رییس جمهور یادآور شد: برای اجرای مرحله اول این طرح 135 هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده و برای مراحل تكمیلی هم اعتبار لازم تامین خواهد شد، ضمن اینكه یكی از محورهای مهم برنامه ششم آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان است.

انصاری با تاكید بر اینكه دولت بنا ندارد شعارهای غیرعملی سر دهد و پروژه های نیمه تمام را برای دولت بعد بگذارد ، افزود : 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در كشور وجود دارد در حالی كه بودجه عمرانی سال 91، یازده هزار میلیارد تومان بوده است. البته این رقم امسال 32 هزار میلیارد تومان بوده اما فاصله ها خیلی زیاد است.

وی تعامل سازنده با دنیا، رفع تحریم های ظالمانه، توسعه مناسبات منطقه ای و هموار كردن سرمایه گذاری و رونق اقتصادی را از برنامه های دولت عنوان كرد و گفت: دولت ظرف 20 ماه رشد منفی 5.7 درصدی را به مثبت 2 رسانده است البته تا دستیابی به رشد هشت درصدی سند چشم انداز فاصله زیاد است اما دولت با تكیه بر تجربه و تخصص به این سمت حركت می كند.

انصاری در عین حال گفت: البته موانع زیادی داریم و حركت در مسیر توسعه كشور و رفع موانع دولت آسان تر از حركت در میدان مین در شب عملیات نیست.

وی با اشاره به مشكلاتی كه پیش روی دولت ایجاد می شود گفت: هر گاه به نقطه حساسی می رسیم مساله ای مطرح می شود. به چه زبان رهبری باید بگوید به تیم مذاكره كننده اعتماد دارد و تیم مذاكره كننده خطوط قرمز را رعایت می كند. اگر دولت نمی خواست خطوط قرمز را در مذاكرات رعایت كند مذاكرات 20 ماه طول نمی كشید و در یك جلسه تمام می كردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح كرد: ما باید افتخار كنیم كه فرزندان مملكت امثال دكتر ظریف و همكارانش تیم منسجم، نیرومند و مسلح به دانش و حقوق بین الملل و به پشتوانه دانش حقوقی رییس جمهور و حمایت های ملت و رهبری در مقابل تمام بدنه كارشناسی 1+5 ایستاده اند و گام به گام منطق حقوقی ما را استوار می كند.

وی یادآور شد: تیم مذاكره كننده هم اكنون مشغول تدوین پیش نویس سند نهایی است و این سند، سند افتخار ملت و سند برداشتن تحریم ها خواهد بود.



** باید برای مقابله با هجوم فرهنگی بسیج شد



انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطور كه دیروز در زمان جنگ هیچ اولویتی در پشتیبانی از جنگ مقدم تر نبود امروز هم برای مقابله با هجوم فرهنگی همه امكانات باید بسیج شود.

به گفته وی، بخشی از امكانات تامین معیشت فرهنگیان ابزارهای مناسب آموزشی و موضوعاتی است كه در حوزه سخت افزاری تعریف می شود .اگرچه همت تمام عیار دولت برای ساماندهی این موضوع صورت گرفته است و نگاه دولت به ساماندهای اقتصاد به طور عام، معیشت مردم به طور خاص و معیشت فرهنگیان به طور اخص با نگاه آسیب شناسانه است.

معاون امور مجلس رییس جمهور با تاكید بر اینكه تجربیات گذشته بر رقابت تزریق پول و نقدینگی و تورم قابل دوام نیست گفت: نتیجه رویكرد گذشته تورم 44 درصدی بود كه بی تردید اگر اولویت دولت مهار تورم نبود امروز شاهد تورم سه رقمی بودیم و كیان نظام و زندگی مردم تهدید می شد لذا دولت اولین گام را به تعبیر رییس جمهوری جلوگیری از خونریزی شدید اقتصادی تعریف كرد و ظرف 20 ماه كار كارستان شد و تورم 44 درصدی به زیر 15 درصد رسید البته رشد تورم داریم اما كاهش یافته است.

انصاری با تاكید بر اینكه هدف دولت در برنامه ششم دستیابی به تورم تك رقمی است اظهار داشت: در اقتصاد كوچكی كه تمام منابع عمومی دولت حداكثر 200 هزار میلیارد تومان بود و 85 درصد آن صرف امور جاری می شد در چنین شرایطی امكان مانور وجود ندارد و باید اقتصاد را بزرگ كرد و با جدا كردن بخش های غیرحاكمیتی آرامش را در فضای كسب و كار ایجاد كرد.

معاون امور مجلس رییس جمهور یادآور شد: با اعتبارات دولتی پیوند خورده به نفت كه هم صادرات و هم قیمت آن دست ما نیست دولت در 20 ماه گذشته اقتصاد را ساماندهی كرد و با وجود اینكه صادرات نفت یك میلیون بشكه كاهش یافت و قیمت آن هم از 102 دلار به 45 دلار كاهش یافت با این حال دولت اقدامات بزرگی همچون طرح تحول سلامت انجام داد و مردم طعم شیرین آن را چشیدند.



** خواب پریشانی برای جهان اسلام دیده‌اند

انصاری ضمن تشریح جایگاه انسان در اسلام به نقش معلم در تربیت انسان اشاره كرد و گفت: انسان و جامعه قرآنی ، جامعه‌ای است كه كارش با خواندن ، بیان ، قلم ، تعلیم و تعلم و تزكیه است.

وی افزود: ما باید آفرینندگی را بر پایه دانش و خرد انجام دهیم و هر نقصانی به عدم انجام وظایف ما برمی‌گردد.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور اضافه كرد: اگر در اندیشه بشر ویرانی وجود دارد و اگر قرن 21 دچار آشفتگی اخلاقی شده ، علت آن است كه تكنولوژی بر اخلاق پیشی گرفته و ما به وظیفه عمران اندیشه و عقول به اندازه لازم اهتمام نكردیم.

انصاری ادامه داد: با كمال تاسف آنچه امروز از قرآن و سیمای مسلمین در جهان در حال ترسیم است ، این است كه مروجان اسلام از صبح تا شب خشونت‌طلبان تروریست شده‌اند كه به نام خدا سر می‌برند و با رمز الله‌اكبر خود را در مدرسه و بازار منفجر می‌كنند و با نام الله‌اكبر بر سر همنوعان خود بمب می‌ریزند.

وی گفت: امروز یمن با ثروت مسلمین و به دست خلبان‌های به ظاهر مسلمان ویران می‌شود و این روزها بدترین روزهایی است كه به لحاظ عاطفی بر ما می‌گذرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آمریكایی‌ها و اروپایی‌ها سال‌ها قبل برای دستیابی به اهداف شوم استعماری خود لشكركشی مستقیم می‌كردند و هزینه‌های نظامی و انسانی داشتند اما امروز یاد گرفته‌اند . در آن سوی مرزها راحت نشسته‌اند و به وسیله مسلمین زیربناهای كشورهای اسلامی را نابود می‌كنند.

انصاری با بیان این كه روزانه به طور متوسط 200 مسلمان در اثر خشونت‌ها جان خود را از دست می‌دهند ، گفت:‌ كشورهای غربی بعد از تخریب كشورهای اسلامی به‌عنوان ناجی وارد می‌شوند و كمپانی‌های آنها با دریافت پول مضاعف ، این زیربناها را می‌سازند.

به گفته انصاری ، جنایتكاران آمریكایی اتوكشیده مدعی حقوق‌بشر مساله تجزیه كشورهای اسلامی را مطرح می‌كنند و كسی نیست بپرسد كه چرا اجازه می‌دهیم عراق را به سه كشور تقسیم كنند. مگر این كشور گوشت قربانی است و جهان اسلام صاحب ندارد.

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری با بیان این كه خواب‌های پریشانی برای جهان اسلام دیده‌اند ، گفت: كشورهای غربی خواب تجزیه تك تك كشورهای بزرگ اسلامی را دارند و اگر امروز آل‌سعود ابزار آنها شده است ، بداند كه خود روزی گرفتار همین نیروهایی می‌شود كه مثل مار در آستین خود پرورش می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر امروز شاهد وحشیگری هستیم ، اینها بذر وهابیتی است كه 60 - 70 سال است آخوندهای وهابی در جهان اسلام آموزش داده‌ و تكفیر و خشونت را در مدارس ترویج كرده‌اند.

وی با تاكید بر این كه هشدارهای امام(ره) و دلسوزان نظام نادیده گرفته شد ، گفت: امروز پرورش‌دیدگان وهابیت همچون طالبان ، النصره و داعش مظهر اسلام خشونت‌گرا شده‌اند.

انصاری با اشاره به این كه ریشه‌های این تفكر در ایران هم وجود داشت ،‌ گفت: این ریشه‌ها به بركت انقلاب و نظام آموزشی از بین رفت. مگر غیر از این است كه شهید مطهری به دست داعشی‌های اول انقلاب - فرقان - شهید شد. كسانی كه حرفشان این بود كه جواب قلم ، تفنگ است.

وی یادآور شد: آنها ، شهید مفتح و شهید مطهری را گرفتند ولی جمهوری اسلامی توانست این اندیشه را بخشكاند. اندیشه منافقین و فرقان عین همان جنایات داعش است كه ریشه‌های آن در ایران خشكانده شد اما در كشورهای دیگر كسانی نبودند كه با این تفكرات مقابله كنند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به از هم گسیختگی فكری ، فرهنگی و اخلاقی اظهار داشت: اگر امروز به هوش نباشیم با توسعه شبكه‌های ارتباطی ، نسل جوان و نوجوان ما به شدت تحت بمباران انواع آموزش‌های غیرمنطبق با فرهنگ ملی و دینی ما هستند و اگر دیروز سرداران دفاع مقدس برای پس گرفتن خاك مقدس از صدام جان باختند و شبانه‌روز بیدار ماندند؛ امروز سنگربانان مرزهای اندیشه و فرهنگ ، معلمان هستند كه وظیفه سنگینی برعهده دارند.

انصاری یادآور شد: شبیخون فرهنگی كه سال‌هاست مقام معظم رهبری درباره آن هشدار داده‌اند ، یك واقعیت است و اغراق نیست و ما موظف هستیم كه سنگرها را در مقابله با آن مستحكم كنیم و این وظیفه‌ای بسیار سنگین است.

سیام ** 2021 ** د . الف**1553
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست