۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۱۷
کد خبر: 81591537
T T
۰ نفر
آيين سالگرد خلبان شهيد شيرودي و 560 شهيد تنكابن برگزار شد

نوشهر – ايرنا - آيين سالگرد شهادت سرلشكرخلبان علي اكبر قربان شيرودي و 560 شهيد شهرستان تنكابن با حضور فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران ، فرمانده هوانيروز، مسوولان استاني و محلي و يادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين آيين معنوي كه عصر روز پنجشنبه در مصلي شهيد بهشتي شهرستان تنكابن برگزار شد ، معاون نيروي انساني ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه نظام مقدس جمهوري اسلامي ، روحيه رشادت و شهادت طلبي را براي سربازانش به ارمغان آورده است ، گفت : امروز هزاران نفر مانند شيرودي ، صياد شيرازي و فكوري در پادگان ها آموزش مي بينند و روحيه شهادت طلبي را در خود تقويت مي كنند.

امير سرتيپ دوم ستاد حسن سيفي،با گراميداشت ياد و خاطره دلاورمردي هاي رزمندگان اسلام و شهداي هشت سال دفاع مقدس ، اظهار كرد: نظامي ها در شرايط نياز، شهيد مي شوند و آنهايي كه زنده مي مانند خاطراتي همچون هشت سال دفاع مقدس را براي نسل آينده بازگو مي كنند.

وي خاطرنشان كرد : ارتش هميشه و در همه امور مطيع امر رهبري و همراه با مردم است تا اين انقلاب به اهداف مقدس و بلند خود برساند.

معاون نيروي انساني ارتش با اشاره به اينكه شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس، استقلال و آزادي را در قالب جمهوري اسلامي ايران به ما هديه دادند،تاكيد كرد: بايد سيره و سلوك شهيدان به خوبي شناسايي شود تا بتوانيم در مسير آنها گام برداريم.

وي ايثار و شهادت را نزديكترين راه براي رسيدن به كمال دانست و بيان داشت: ايثار و شهادت انسان را به جايي مي‌كشاند كه خدايي مي‌شود چراكه ايثار نردبان كمال است و فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگ ارتقا به ‌سوي خداست.

خلبان علي اكبر قربان شيرودي پس از هزاران ماموريت هوايي و انجام بالاترين پروازهاي جنگي و نجات يافتن از 360خطر مرگ سرانجام در آخرين عمليات پروازي خود در هشتم ارديبهشت 1360 ، هنگامي كه لشگر زرهي عراق با 250 تانك و پشتيباني توپخانه و خمپاره انداز و چند فروند جنگنده روسي و فرانسوي ، براي باز پس گيري ارتفاعات ' بازي دراز' حمله كرده بودند به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندين تانك، از پشت سر مورد اصابت گلوله تانك قرار گرفت و به شهادت رسيد و پيكر پاك ايشان پس از تشييع باشكوه در گلزار شهداي شيرود تنكابن آرام گرفت.

شهر شيرود از توابع شهرستان 150 هزار نفري تنكابن در غرب مازندران واقع است.ك/3

1295/7513/6097**1917
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه