۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۵۲
کد خبر: 81584962
T T
۰ نفر
امسال 700 هزار كارگر ساختمانی بیمه می شوند

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می كنیم امسال تا 700 هزار كار گر ساختمانی از مزایای بیمه برخوردار شوند.

علی ربیعی روز یكشنبه در دومین روز از هفته كارگر در مراسم اجرای تئاتر خیابانی كارگران كه در محل وزات كار برگزار شد، یكی از مشكلات بازار كار ایران را نبود مهارت عنوان كرد و افزود: مطالعات انجام شده در كاریابی ها نشان می دهد كه امسال 300 هزار مراجعه كننده به این مراكز فاقد مهارت لازم برای كسب شغل بوده اند.

به گفته وی؛ طرح های انجام شده در استانها حكایت از آن دارد كه فقط 4 درصد جویندگان كار دارای مهارت بوده اند كه در برخی از استانها این رقم به 40 تا 50 درصد می رسد.

وی درخصوص وضعیت نیروهای دانش آموخته دانشگاهی نیز گفت: گرایش به شغل در ایران تغییر كرده، مشاغل نو در حال ایجاد شدن است، مشاغل سبز و حوزه فناوری اطلاعات قادر هستند اشتغالزایی بالایی را ایجاد كنند، به طوری كه در حوزه های آی.تی می توان سالانه 30 هزار شغل ایجاد كرد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، از رونمایی استاندارد مشاغل فناوری نو و محیط زیست در مراسمی كه امروز در محل وزارت كار برگزار می شود، خبر داد و افزود: برنامه ای تدوین شده كه خانواده های كارگر بتوانند از مهارت شغلی برخوردار شوند كه این برنامه برای فرزندان خانواده ها رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری آموزش موبایل و آموزش های سیار مهارتی در حاشیه شهرها و روستاها از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، گفت: در این زمینه از تجارب دیگر كشورها نیز یاری خواهیم گرفت.

ربیعی با اشاره به تئاتر خیابانی هفته كارگران كه در محل وزارت كار در حال برگزاری است، گفت: كشور باید از طریق برگزری این مراسم با فرهنگ كار عجین شود چرا كه مشكل اصلی ما تغییر در فرآیند كار است.

وی ادامه داد: اگر جامعه كار بخواهد تولید محور شود، باید برای كار و كارگر ارزش بیشتری قائل شود و كارگرانی كه امروز تئاتر خیابانی در وزارتخانه ها اجرا می كنند، به سطح شهر تهران می روند تا فرهنگ كار را ترویج دهند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه بخش پروتئین سبد كالایی نوبت چهارم به خانواده هایی كه دچار مشكل سوء تغذیه هستند، ارایه شده است، افزود: امسال حمایت غذایی از خانوارهایی كه دچار مشكل تغذیه هستند، ادامه می یابد اما باید دید چه میزان از هدفمندی یارانه ها به سیاست های رفاهی اختصاص می یابد تا در این خصوص، برنامه ریزی شود.

اقتصام (3)9123/1070**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد