۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۵۷
کد خبر: 81578996
T T
۰ نفر
بيش از 3 هزار نفر به مراكز مشاوره بهزيستي بيرجند مراجعه كردند

بيرجند - ايرنا - مدير بهزيستي بيرجند با بيان اينكه در سال گذشته 3 هزار و 610 نفر به مراكز مشاوره دولتي و غيردولتي اين شهرستان مراجعه كردند گفت: هم اكنون هشت مركز مشاوره روانشناختي در بيرجند فعاليت مي‌كنند.

حسن شرفي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اين تعداد، دو هزار و پنج نفر از مراجعه‌كنندگان به مراكز مشاوره دولتي و غيردولتي ياري برگ دريافت كرده اند.

وي ادامه داد: در اين مدت از افرادي كه به مراكز روانشناختي دولتي و غير دولتي مراجعه كردند يكهزار و 500 نفر ويزيت رايگان شدند.

شرفي از فعاليت دو مركز تخصصي تحصيلي، يك مركز تخصصي كودكان و پنج مركز عمومي در بيرجند خبر داد و افزود: بيشترين مراجعه كنندگان به مراكز مشاوره مربوط به اختلالات كودكان و نوجوانان، مشاوره قبل از ازدواج و اختلاف با همسر بود.

وي اظهار داشت: دو پايگاه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در بيرجند فعال است و با 24 مربي خدمات ارائه مي‌كند و در سال 93 تعداد 6 هزار و 262 نفر با مركز مشاوره تلفني 1480 تماس گرفتند.

مدير بهزيستي بيرجند با اشاره به اقدامات واحد پيشگيري بهزيستي بيرجند گفت: اين واحد در راستاي رسالت‌هاي اطلاع رساني، بالا بردن سطح آگاهي مردم به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و‌ معلوليت‌ها و انجام مشاوره ايجاد شده است.

شرفي افزود: در سال گذشته 11 هزار و 965 كودك بين سه تا شش سال تنها با پرداختن دو هزار تومان غربالگري بينايي شدند.

وي اظهار داشت: چهار موسسه در مراكز بهداشت شهري، روستايي، مهدهاي كودك و پيش دبستاني‌ها ارائه خدمت مي‌كنند و كودكاني كه نياز به عينك دارند از طريق اين چهار موسسه به طور رايگان عينك به آنها داده مي‌شود.

مدير بهزيستي بيرجند با بيان اينكه پارسال تعداد 9 هزار و 851 نفر نوزاد در سه بيمارستان بيرجند به‌طور رايگان غربال شدند گفت: در اين مدت 15 هزار و 510 نفر آموزش‌هاي لازم در زمينه طرح‌هاي آگاهسازي و برنامه‌هاي عملياتي پيشگيري از معلوليت‌ها آموزش‌هاي لازم را فرا گرفتند.6054

سرخط اخبار استان‌ها