۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶
کد خبر: 81570702
T T
۰ نفر
میزان خسارت سیل به راه‌های استان زنجان به 92 میلیارد ریال رسید

زنجان - ایرنا - مسوول مركز مدیریت راه‌های اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه سیل دو روز گذشته، 92 میلیارد ریال به راه‌ها و پل‌های ارتباطی این استان خسارت وارد كرده است.

مسعود خوشكام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده، ریزش كوه، پر شدن آبروها، خسارت به گاردریل و علایم رانندگی بر اثر سیل در حوزه زنجانرود نزدیك به یك میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت وارد كرد.

وی بیشترین خسارت در بخش راه‌های روستایی را در شهرستان طارم بیان كرد و افزود: سیل دو روز گذشته در این شهرستان هم حدود 20 میلیارد ریال خسارت بر جا گذاشت.

مسوول مركز مدیریت راه‌های اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سیل دو روز گذشته پل زیر گذر مشك آباد و خیرآباد در شهرستان سلطانیه و بسیاری از پل‌ها و ابنیه راه‌های روستایی و اصلی در این شهرستان را تخریب و حدود 23 میلیارد ریال خسارت هم در این شهرستان وارد كرد.

خوشكام با بیان اینكه سیل درشهرستان ایجرود به دهانه پل‌ها و سطح رویه راه‌های روستایی خسارت وارد كرده است، افزود: بر اساس آخرین برآورد سیل در این شهرستان حدود هفت میلیارد و 400 میلیون ریال خسارت وارد كرده است.

به گفته وی خسارت وارد شده بر راه‌های حوزه شهرستان خرمدره پنج میلیارد ریال است، اظهاركرد: بر اثر سیل دو روز گذشته در استان زنجان رانش زمین در روستای انجلین این شهرستان روی داده است.

خوشكام خسارت‌های ناشی از سیل درشهرستان ابهر را نزدیك به یك میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: بیشترین خسارت‌ها بر راه‌های روستایی گله خانه و چشین وارد شده است.

مسوول مركز مدیریت راه‌های اداره كل راه و شهرسازی استان زنجان از تخریب پل چوپوقلو در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: آب گرفتگی در سه راهی سجاس - قیدار و تخریب مسیر آبروهای گرماب در این شهرستان یك میلیارد و 600 میلیون ریال خسارت برجا گذاشت.

خوشكام یادآورشد: سیل دو روز گذشته همچنین در شهرستان ماهنشان هم شانه مسیر نیك پی - ماهنشان را تخریب و به پل مسیر ایلی بلاغ - ابراهیم آباد و پل‌های مسیر راه روستایی وهران هم هفت میلیارد ریال خسارت وارد كرد.

وی میزان خسارت برآورد شده در حوزه راه های شهرستان زنجان را 30 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: در این حوزه هم ابنیه و پل ارتباطی روستای بولاماجی به زنجان و راه روستایی یحیی آباد تخریب شده است.

بارندگی های شدید روزهای گذشته در مناطق مختلف استان زنجان علاوه بر وارد كردن خسارت به كشاورزان و دامداران ، موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه زنجانرود شد كه این وضعیت پل تاریخی سردار زنجان را نیز در معرض خطر قرارداد كه تدابیر لازم از سوی اداره كل میراث فرهنگی و فرمانداران و دیگر اعضای ستاد بحران برای حفاظت از این بنای تاریخی انجام و اجرا شد.

پل تاریخی سردار زنجان بنای متعلق به دوره قاجاریه است و در سال 1333 هجری قمری بر روی رودخانه زنجانرود احداث شد.

همچنین ادامه بارش های شدید و گاه سیل آسا در زنجان مدیران و اعضای ستاد بحران این استان را طی سه روز گذشته در حالت آماده باش قرار داده است.

7325/6085

سرخط اخبار استان‌ها