۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۳۰
کد خبر: 81567736
T T
۰ نفر
مسوولان دیر بوشهر: جاذبه های تاریخی وگردشگری این شهرستان به توجه نیاز دارد

بوشهر- ایرنا - مسوولان شهرستان دیر استان بوشهر خواستار توجه بیشتر به جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان شدند.

به گزارش ایرنا، مسوولان شهرستان دیر می گویند: با وجود آثار تاریخی ارزشمند از جمله قلعه و مسجد جامع شهر بردستان، چاه بردو، آب انبار، تنب شورپزی، ارگ جهانگیر و آرامستان زرتشتیان دربردستان اما این شهرستان نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری ندارد.

شهرداربندردیرگفت: گمرك قدیمی دیر برای تبدیل به موزه آثار تاریخی مناسب است كه دراین زمینه كارهایی انجام شده است.

علی منصوری افزود: ساحل ماسه ای وبكر بندردیر دراستان بوشهر بی نظیر است و نیازمند ساماندهی و توجه ویژه میراث فرهنگی است.

وی گفت: آبگرم گنوی، جنگل های حرا، منطقه شیبرم جزو جاذبه های گردشگری شهرستان دیر است كه باید از سوی مسوولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شهرداربردستان گفت: آثار تاریخی و باستانی بردستان سال هاست كه نیاز به مرمت و بازسازی دارد اما توجهی به آنها نشده است.

ارسلان حصیری افزود: مسجد جامع با قدمت 900 سال و قلعه بردستان با قدمت 225 سال به روزگار بدی دچارشده اند كه مسوولان باید برای جلوگیری از ویرانی آنان اقدام كنند.

وی گفت: آثار تاریخی بردستان بخوبی معرفی نشده و میراث فرهنگی باید این آثار را به كشور معرفی كند و منطقه باستانی بردو برای این كه در معرض بازدید گردشگران قرارگیرد نیاز به ایجاد موزه دارد.

فرمانداردیرگفت: ساحل زیبا و بكر این بندر، اماكن دیدنی و مذهبی و محصولات زیبای گوجه فرنگی در این شهرستان، جزایر زیبای منطقه بردخون و قلعه و مسجد بردستان از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

حمزه اعتماد افزود: برای توجه به میراث فرهنگی و گردشگری باید اعتبارات لازم به شهرداری ها اختصاص یابد تا آنان بتوانند در این زمینه كارهایی انجام دهند.

مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: استان بوشهر نقطه به نقطه آن سرشار از آثار باستانی و تاریخی است كه بزرگ ترین حافظ فرهنگی خود مردم هستند.

محمدابراهیم فروزانی افزود: آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان دیر متعلق به كل جهان و میراث انسانی بوده كه باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

وی درباره جذب سرمایه در حوزه گردشگری گفت: قدم اول برای معرفی آثار فرهنگی فعال كردن بخش خصوصی است كه باید بتوانیم ظرفیت های موجود در شهرستان را معرفی و سرمایه گذاران را تشویق به این كار كنیم.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرافزود: همه خود را بكار می گیریم تا بتوانیم از اعتبار ملی برای میراث فرهنگی استان جذب كنیم.

شهرستان تاریخی و ساحلی دیر با 52 هزار نفر جمعیت در جنوب استان بوشهر واقع است. ك/4

7207/6043

سرخط اخبار استان‌ها