۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۳۱
کد خبر: 81565559
T T
۰ نفر
معاون رییس جمهوری: دولت یازدهم كاهش ساعت كاری زنان شاغل را با جدیت پیگیری می كند

كرج- ایرنا- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در آیین گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: كاهش ساعت كاری زنان شاغل از مواردی است كه در دولت یازدهم بطور جدی پیگیری خواهد شد.

'شهیدخت مولاوردی' عصر پنجشنبه در این ویژه برنامه در مسجد رسول اكرم (ص)‌ جهانشهر كرج اظهار كرد:بسته حمایت از زنان سرپرست خانوار با اولویت روستایی یكی دیگر از مواردی است كه به طور قطع در دولت تدبیر و امید به انجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: بایستی شرایط برای بكارگیری از ظرفیت های داخلی فراهم شود تا شاهد حضور فعال اقشار مختلف جامعه در بخش های مختلف نظام و دولت باشیم.

معاون رییس جمهور در خصوص برنامه های دولت در امور زنان نیز خاطرنشان كرد :‌ ایجاد مهد كودك در زندان ها ، بیمه زنان خانه دار ،‌ ساماندهی زنان معتاد و كارتن خواب ، حمایت از زنان قربانی خشونت از مواردی است كه در دولت یازدهم پیگیری خواهد شد.

مولاوردی با اشاره به جایگاه و نقش زن در خانواده و جامعه ، یادآورشد كه زنان ایرانی در حال حاضر با حفظ ارزش های اخلاقی و دینی خود به بركت جمهوری اسلامی در بخش های مختلف سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند.

وی گفت كه نیاز امروز ایران اسلامی به عنوان كشوری در حال توسعه اتكاء بیش از پیش به توان و تخصص نیروهای داخلی در بخش های مختلف نظام است.

ملاوردی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاكرات هسته ای كشورمان با كشورهای 1+5 اشاره كرد و گفت : بیانیه سوییس نشان دهنده تعامل سازنده جمهوری اسلامی و دولت محترم با دیگر كشورها در چارچوب رعایت منافع مشترك است.

وی بیان كرد: تیم مذاكره كننده هسته ای دولت یازدهم به دنیا ثابت كرد كه دیپلماسی همواره منطقی تر و ارزان تر از جنگ است.

ملاوردی افزود: ایران در ادامه مذاكرات به دنیا ثابت خواهد كرد كه به دنبال تعامل و صلح در چارچوب احترام به بشریت است و از جنگ افروزی فاصله بسیاری دارد.

معاون رییس جمهور در ادامه به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی پرداخت و گفت:‌ با توجه به ترسیم اولویت های كشور كه در نامگذاری های هرسال از سوی رهبری انقلاب اعلام می شود، مسئولان بایستی با منتقدین خود رفتار مناسبی داشته باشند و در مقابل نیز مردم ،‌خدمات دولت را نادیده نگیرند.

مولاوردی در خصوص برخی مشكلات كشور نیز خاطرنشان كرد كه آنچه در جلسات مختلف عنوان شده است ، امروز كشور با پدیده های مختلفی همچون مشكلات زیست محیطی و كم آبی مواجه است كه بایستی برای آنها تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ،‌كشور توانسته در سطح منطقه به توسعه متوازن دست یابد و این مهم یكی از ویژگی های ممتاز كشور است.

در این مراسم كه اقشار مختلف مردم و برخی مدیران و مسوولان استان حضور داشتند، سالروز ولادت دخت گرامی پیامبر مكرم اسلام(ص) و روز مادر گرامی داشته شد.

7422 / 1200 **1917

سرخط اخبار سیاست