فرماندار قزوین: موفقیت تیم مذاكره كننده هسته ای درسایه هدایت های رهبری و همدلی و همزبانی دولت و ملت محقق شد

قزوین - ایرنا- فرماندار شهرستان قزوین گفت: موفقیت تیم مذاكره كننده هسته ای در سایه هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، همت دولت خدمتگزار و تیم مذاكره كننده و با همدلی و همزبانی دولت و ملت محقق شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین سید علی موسوی در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت امام خمینی (ره) افزود: تجربه پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان در موضوع هسته ای طی سالهای اخیر نشان داد ملت ایران همواره در سایه حفظ وحدت و همدلی و همزبانی موفق بوده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان اظهاركرد: بیانیه مشترك مطبوعاتی و مذاكرات لوزان گام دیگری در جهت احقاق حقوق مسلم ایران در انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بود و امیدواریم با نهایی شدن مذاكرات زمینه عزت و اقتدار هرچه بیشتر ایران اسلامی در منطقه و جهان فراهم شود.

موسوی در ادامه با اشاره به دستاوردهای مذاكرات هسته ای تصریح كرد: در حالیكه دشمن پیش از این ادعا می كرد حتی پیج و مهره تاسیسات هسته ای كشورمان را باید باز كرده و با خود ببرد، امروز حق غنی سازی در داخل كشور به رسمیت شناخته شده و رویكرد دشمن از تحریم، تهدید و تحمیل نگرانی و تشویش به مردم به تكریم و مذاكره محوری تغییر كرده است.

فرماندار شهرستان قزوین، اعتماد و اعتقاد را كلید واژه های مهم بیانات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی دانست و اضافه كرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' از سوی معظم له، برای موفقیت بیشتر در عرصه های بین المللی تیم هسته ای كشورمان باید حمایت مردم همچون گذشته استمرار یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه آرامش و امنیت لازمه افزایش سرمایه گذاری و توسعه محسوب می شود افزود: امیدواریم با حل موضوع هسته ای و افزایش تعامل عزتمندانه با دنیا، زمینه ارتقای سطح تولید و رونق اقتصادی و در نتیجه رفاه ملی در كشور فراهم شود.

موسوی امنیت امروز كشور را مرهون خون شهدا، پیروی از ولایت فقیه و دلاورمردی بسیج مردمی، نیروهای نظامی و انتظامی دانست و گفت: امروز دشمن در بسیاری از كشورهای منطقه از جمله یمن، سوریه، عراق و افغانستان آتش اختلاف و جنگ افروزی را شعله ور كرده است، اما ایران اسلامی در سایه آرامش و امنیت پایدار در مسیر توسعه گام برمی دارد كه این موضوع ارزشمند است و از آن باید پاسداری و قدردانی شود.

فرماندار شهرستان قزوین همچنین بر تلاش تمامی دستگاههای مسوول در جهت رفع مشكلات كارگری، تسریع در اجرای طرح ها و ارتقای امنیت و كاهش ناهنجاری های اجتماعی و برگزاری با شكوه روز معلم تاكید كرد.

نماینده مردم قزوین، آبیك و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاكید بر لزوم تلاش مسوولان در جهت معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری قزوین گفت: امسال در بحث تسهیلات نوروزی به مردم و مسافران موفق بودیم و خدمات خوبی ارایه شد كه نتیجه آن افزایش بازدید گردشگران و كاهش سوانح رانندگی بوده است.

داوود محمدی با تاكید بر لزوم افزایش بهره وری و صرفه جویی در صرف اعتبارات ملی افزود: طبق بودجه پیش بینی شده، از بودجه 250 هزار میلیارد تومانی كشور در سال جاری، 215 هزار میلیارد تومان آن جاری و 35 هزار میلیارد تومان عمرانی است و براساس مولفه های پیش بینی شده برای توسعه این تناسب قابل قبول نیست و باید اصلاح شود.

وی اظهاركرد: باتوجه به محدود بودن اعتبارات، افزایش نظارت بر اجرای طرح های عمرانی و استفاده بهینه از منابع در این زمینه باید مد نظر قرار گیرد.

فاطمیان امام جمعه اقبالیه هم با قدردانی از تلاش های تیم هسته ای در مذاكره با قدرت های جهانی ابراز امیدواری كرد، با نهایی شدن این مذاكرات زمینه تامین منافع ملی كشور در عرصه جهانی فراهم شود.

سرهنگ رجبعلی امینی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قزوین هم در این جلسه با ارایه گزارشی از اجرای طرح نوروزی در این شهرستان گفت: با تلاش های صورت گرفته ضمن كاهش میزان وقوع جرم از 220 فقره در مدت مشابه سال گذشته به 188 فقره در سال جاری، از نظر میزان كشف جرائم از 158 فقره به 239 فقره افزایش داشته ایم .

ارایه گزارشی از اعزام اردوهای راهیان نور در ایام نوروز، تاكید بر تعامل دستگاههای اجرایی در برگزاری اجلاس سراسری نماز در قزوین و تلاش در جهت تحقق شعار 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' از دیگر مباحث مطرح شده در اولین جلسه شورای اداری شهرستان قزوین در سال جاری بود.

7389/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها