۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81559825
T T
۰ نفر
اختصاص 100 میلیارد ریال برای راه اندازی فرودگاه آبدانان ایلام

ایلام - ایرنا - نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 100 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی و تجهیز فرودگاه شهرستان آبدانان اختصاص یافته است.

علی محمد احمدی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: به دنبال دریافت مجوز استفاده عمومی از فرودگاه آبدانان در سال گذشته از طریق ستاد كل نیروهای مسلح و پس از پیگیری این موضوع از مبادی مرتبط، امسال موفق شدیم 100 میلیارد ریال در یكی از ردیف های بودجه سالانه كشور برای راه اندازی این فرودگاه به تصویب برسانیم.

وی افزود: این اعتبار تخصیصی در ردیفی مشخص و در قالب اعتبارهای ستاد كل نیروهای مسلح پیش بینی شده و در آینده نزدیك از طریق این ستاد پس از طی تشریفات اداری و قانونی به پیمان مناقصه می رود.

نایب رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: مبلغ پیش بینی شده به منظور تعریض و اصلاح باند پرواز، تهیه و نصب امكانات ناوبری، تامین نیازها و ملزومات تداركاتی و اداری، خرید و نصب امكانات فنی مراقبت های پرواز و جبران سایر نواقص و تامین تجهیزات فنی این فرودگاه هزینه می شود.

احمدی اضافه كرد: با راه اندازی و تجهیز فرودگاه آبدانان مشكل سفرهای هوایی جمعیت 350 هزار نفری شهرستان های آبدانان، بدره، دره شهر، دهلران، پلدختر و اندیمشك برطرف می شود.

وی ادامه داد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام آمادگی كرده است تا پس از اصلاح و بهسازی فرودگاه آبدانان، هواپیماهای مورد نیاز در كریدور هوایی آبدانان به تهران را تامین كند.

نماینده دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه آبدانان یكی از فرودگاه های دارای مشخصات فنی است كه سال 1349 به منظور استفاده نظامی در هشت كیلومتری شمال آبدانان تاسیس شد و در دوران دفاع مقدس نیز در عملیات ها و ترابری نیروهای مسلح مورد استفاده قرار می گرفت.

فرودگاه شهدای ایلام تنها فرودگاه فعال استان ایلام است كه سال 74 به بهره برداری رسیده و هم اكنون بیش از 400 نفر در پروازهای روزانه این فرودگاه در مسیر تهران به ایلام و برعكس جابجا می شوند.

شهرستان 50 هزار نفری آبدانان در 164 كیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

7174/6119

سرخط اخبار استان‌ها