۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81553308
T T
۰ نفر
حدود 80 هزار مسافر و زائرنوروزي در سبزوار اسکان داده شدند

سبزوار - ايرنا - معاون عمراني فرماندار سبزوار گفت: در ايام نوروز امسال تاکنون حدود 80 هزار مسافر و زائر در اين شهرستان اسکان داده شدند.

محمد کلاته روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار کرد: اين تعداد مسافر و زائر در هتل ها، مهمانپذيرها، مدارس، مساجد، حسينيه ها و کمپ هاي اين شهرستان اسکان داده شدند.

جانشين ستاد هماهنگي خدمات سفر سبزوار افزود: تمام امکانات و توان شهرستان براي خدمات دهي هر چه بهتر و بيشتر به زائران و مسافران نوروزي بسيج شده است.

وي گفت: مسوولان اين شهرستان نيز تلاش مي کنند با ارائه خدمات دهي مناسب زمينه توقف و ماندگاري بيشتر مسافران و زائران را در شهرستان سبزوار فراهم کنند.

کلاته با اشاره به تعدد آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري سبزوار افزود: ايام نوروز فرصت مغتنمي براي شناساندن جاذبه هاي تاريخي و ديدني اين شهرستان به زائران و مسافران است.

وي با اشاره به پنج موزه مردم شناسي، وقف، شهدا، نفت و حيات وحش سبزوار اظهار کرد: در ايام نوروز امسال تاکنون حدود پنج هزار و 800 مسافر و زائر از موزه هاي اين شهرستان ديدن کردند.

معاون فرماندار سبزوار همچنين با بيان اينکه حدود 900 اثر تاريخي شناسايي شده در اين شهرستان وجود دارد از مسافران و زائران نوروزي خواست از اين بناها ديدن کنند.

وي مناره خسروجرد، مساجد جامع و پامنار، مصلاي کهن، آرامگاههاي بيهقي و اسرار را از جمله آثار ديدني و شاخص سبزوار عنوان کرد.

سبزوار در 237 کيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.

7499 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها