بدنسازي و پرورش اندام ايران در سال 93/كسب 34 نشان رنگارنگ

تهران - ايرنا - ورزش بدنسازي و پرورش اندام ايران سال 93 را با موفقيت هاي خوبي پشت سر گذاشت كه قهرماني تيم ملي بادي كلاسيك در بازيهاي ساحلي آسيا، قهرماني اين تيم در جام هشتم بادي كلاسيك جهان و ايستادن بر بام پرورش اندام قاره كهن از جمله اين موفقيت ها است.

به گزارش ايرنا، اين رشته ورزشي در رقابت هاي بين المللي بسيار مهمي شركت كرد و توانست عناوين خوبي كسب كند كه در ذيل نگاهي كوتاهي به مسابقات داريم.



** قهرماني تيم ملي پرورش اندام در مسابقات قهرماني آسيا

28 خرداد ماه 1393 تيم ملي بدنسازي و پرورش اندام كشورمان در اولين رويداد بزرگ خود به مسابقات قهرماني آسيا اعزام شد كه در نهايت ملي پوشان شايسته كشورمان همانند سالهاي گذشته موفق به كسب عنوان قهرماني شدند.

تيم ملي پرورش اندام كشورمان توانست با كسب 5 طلا، 4 نقره و 2 برنز به اين عنوان دست يابد و بالاتر از سريلانكا ميزبان بازي ها و كويت آقاي آسا شود.

علي رستمي، خليل اسدي، رضا باقرزاده، داود محمد عليزاده و رضا تقدسي نفرات طلايي مسابقات قهرماني آسيا بودند. اميد سليماني قهرودي، ياسين اماني پور، محمد علي اكبر و محرمعلي صياد هـجبر منش توانستند گردن آويز نقره را از آن خود كنند و آيت نجد باقري و اميد حاتم آبادي مدال برنز را بدست آوردند و حسين جلالي موفق به كسب عنوان چهارمي اين رقابت ها شد.

رضا سلطان نژاد نيز به عنوان مدير تيم‌هاي ملي و علي تبريزي،احسان كنگرلو،وحيد اكبرزاده،علي نعمتي و يوسف كريمي مربيان تيم ملي اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا در سريلانكا بودند.



** ره آورد پيشكسوتان و جوانان از مسابقات جهاني مكزيك

در مسابقات پيشكسوتان و جوانان پرورش اندام جهان كه طي روزهاي 10 الي 14 مهر ماه به ميزباني مكزيك برگزار شد، تيم اعزامي كشورمان با كسب دو مدال برنز بهروز تاباني و باقر نصرت نژاد، مقام چهارمي مظاهر تاباني، مقام پنجمي عليرضا استقامت و عنوان ششمي عليرضا نيكپور به كار خود پايان داد.

هدايت اين تيم را عباس عاقلي و احد عبادي و سرپرستي آن را جلال نادمي دبير فدراسيون برعهده داشتند.



** نايب قهرماني بزرگسالان در مسابقات پرورش اندام جهان برزيل

رقابت هاي جهاني پرورش اندام 22 آبان ماه با حضور نمايندگان 57 كشور در برازيلياي برزيل برگزار شد و نمايندگان كشورمان با كسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و يك مدال برنز در جايگاه دوم جهان ايستادند.

هادي چوپان و مهدي عياري صاحب نشان طلا شدند. مهدي حيدري ، بابك اكبرنيا و اسحاق قويدل بر سكوي دوم ايستادند و سجاد نيكنام نشان برنز را آز آن خود كرد. علي رستمي و خليل اسدي در جايگاه چهارم اوزان خود قرار گرفتند و رضا نوري آرا با كسب عنوان هفتمي به كار خود در جام شصت و هشتم جهان پايان دادند. اين رقابت‌ها با قهرماني تيم مصر و سومي تيم كره جنوبي خاتمه يافت.

هدايت تيم ملي پرورش اندام ايران در رقابت هاي جهاني برزيل را محمد نصيري، علي تبريزي و وجيد اكبرزاده بر عهده داشتند. ناصر پورعلي فرد، رييس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام كه براي شركت در اجلاس جهاني به برزيل رفته، تيم را همراهي كرد.



** قهرماني بادي كلاسيك و ارتقاء 2 پله اي كاروان ايران در بازيهاي ساحلي آسيا

يكي از افتخارات مهمي كه در سال 1393 براي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام رقم خورد اعزام تيم بادي كلاسيك كشورمان به مسابقات ساحلي آسيايي بود.

تيم ملي بادي كلاسيك كشورمان در اين مسابقات با 2 ورزشكار به سرپرستي رضا سلطاني عازم پوكت تايلند محل برگزاري مسابقات شد كه در نهايت اين تيم 2 نفره توانست با طلا جواد سلطاني و نقره روح اله ميرنورالهي عنوان قهرماني را از آن خود كند.

اهميت طلا و نقره دو نماينده شايسته كشورمان زماني بيشتر مشخص شد كه با اين دو مدال، به جايگاه رده بندي كاروران اعزامي ايران در اين بازيها از ششم به چهارمي ارتقا بخشيد.



** درخشش نمايندگان پرورش اندام ايران در مستر المپياي آماتور روسيه

مسابقات مستر المپياي آماتورهاي جهان با حضور 82 ورزشكار از 21 كشور طي روزهاي 7 و 8 آذر ماه در مسكو روسيه پي گيري شد و تيم اعزامي كشورمان به اين رقابت ها با سه طلاي بابك اكبرنيا، مرتضي مشايخ و مرتضي اويسي پاك نيت، سه نقره حميد لكزايي، آيت نجدباقري و رضا باقرزاده و چهار مدال برنز سجاد محمدي، مصطفي اسكندري، مهدي پيرسرانديب و مجتبي نوتركي موفق ترين رقابتها نام گرفت.

عليرضا صاحب زماني و اميد سليماني ديگر فيناليست هاي تيم ايران بودند كه به ترتيب عنوان هاي چهارمي و پنجمي بسنده كردند. جلال نادمي دبير فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام به عنوان سرپرست تيم اعزامي را همراهي كرد، ضمن اينكه غلام صادقي به عنوان مربي هدايت تيم را برعهده داشت.



** قهرماني تيم ملي ايران در مسابقات بادي كلاسيك جهاني اسپانيا

مسابقات بادي كلاسيك قهرماني جهان با حضور 144 ورزشكار از 36 كشور در دهكده ساحلي لانوسيا اسپانيا برگزار شد، تيم ملي بادي كلاسيك كشورمان در شرايطي توانست همانند دوره گذشته عنوان نخست مسابقات قهرماني جهان را از آن خود كند كه با پنج نماينده بيشترين فيناليست را در جمع تيم‌هاي شركت كننده داشت.

محمد مهدي راني‌پور نشان طلا را به گردن آويخت، روح‌اله ميرنورالهي در رقابتي نزديك با حريف كره‌اي به مدال نقره رسيد و جواد سلطاني مقام سوم را كسب كرد. همچنين يك عنوان چهارمي توسط مهدي پرواني بدست آمد و مجتبي ارزشمند كه سايت فدراسيون جهاني از او به عنوان يك چهره جديد ياد كرد، به مقام ششمي رسيد.

اما در جدول رده‌بندي نهايي توزيع مدال‌ها، پس از ايران، اسپانيا با يك طلا، يك نقره و يك عنوان پنجمي و كره جنوبي با يك طلا، يك برنز و يك عنوان چهارمي عناوين دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

ناصر پورعلي فرد به عنوان سرپرست، رضا سلطاني به عنوان مدير سازمان تيم‌هاي ملي و علي نعمتي به عنوان مربي تيم اعزامي را همراهي كردند.



** جايزه مديريت ممتاز فدراسيون جهاني براي پورعلي فرد

اما در كنار تمام افتخاراتي كه تيم هاي اعزامي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام در رقابتهاي جهاني و آسيايي در سالجاري بدست آوردند، انتخاب ناصر پورعلي فرد به عنوان مدير برتر از سوي IFBB نكته ديگري بود.

حضور ناصرپورعلي فرد در مجمع سالانه فدراسيون جهاني و دريافت عنوان جايزه ممتاز مديريت از سوي رافائل سانتونجا رئيس IFBB افتخاري ديگر را براي جامعه ورزش ايران، در عرصه مديريت به ارمغان آورد تا فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام كشورمان جدا از كسب نتايج درخشان خود اينبار در عرصه مديريت بدرخشد.



**حضور رئيس فدراسيون جهاني براي اولين بار در ايران

گذشته از برگزاري پر تعداد مسابقات داخلي در رشته هاي پاورليفتينگ و پرورش اندام،مچ اندازي و قوي ترين مردان، اولين دوره مسابقات آزاد فيزيك قهرماني كشور با حضور 357 ورزشكار از سراسر كشور 17 بهمن سال جاري در 6 دسته قدي برگزار شد و رافائل سانتونجا رئيس‌ فدراسيون جهاني بدنسازي و پرورش اندام كه براي بازديد از امكانات ايران به منظور ميزباني مسابقات جهاني و همچنين ديدار با مسئولان ارشد ورزش كشورمان به ايران سفر كرده بود، در اين مسابقات حضور داشت و در حاشيه برگزاري اين رقابت ها از ناصر پورعلي فرد به عنوان مسئولي كه در راه رشد، توسعه و سالم سازي اين ورزش گام برداشته است تجليل كرد.

همچنين پاول كران بوك، رئيس كميته داوران IFBB نيز در نخستين دوره رقابت هاي فيزيك كشوري حضور داشت تا نظاره گر عملكرد داوران ايراني باشد كه در نهايت از داوران ايراني به خوبي ياد كرد و عقيده داشت كه داوران ايراني از سطح بسيار بالايي در قضاوت برخوردارند و آنها مي توانند بهترين قضاوت ها را در هر مسابقه اي داشته باشند.



** ايران ميزبان مسابقه بين المللي بن ويدر

پس از سفر رئيس فدراسيون جهاني بدنسازي و پرورش اندام به ايران برگزاري مسابقه يادواره بن ويدر در سال 2015 در تهران قطعي شد و ورزشكاراني از سراسر جهان براي رقابت با يكديگر به ايران سفر خواهند كرد.

نخستين بار اين جام در سال 2013 در كشور يونان و سپس در سال 2014 در كشور چين بر گزار شد و ايران سومين برگزار كننده اين رقابت ها به حساب مي آيد.

ورزشي(1)**1379**
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش