۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲
کد خبر: 81534499
T T
۰ نفر
قاضی زاده هاشمی: بهداشت و درمان از اولویت های دولت است

رشت - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: موضوع بهداشت و درمان در اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید قرار دارد.

به گزارش ایرنا سید حسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در آیین افتتاح بیمارستان نیكوكار املش اظهار كرد: در حالیكه همه سیاستگذاران دنیا، اولویت نخست خود را بهداشت و درمان می دانند؛ طی سال های قبل بحث بهداشت و درمان در اولویت های دهم تا یازدهم بود اما در دولت یازدهم، این مهم در اولویت اصلی قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: سال آینده، در حوزه بهداشت و درمان برنامه های خوبی داریم و به رغم همه مشكلات و كمبود اعتبار، در تلاش هستیم گام های موثری در این زمینه برداریم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان كرد: هرچند سال آینده، سال سختی در پیش داریم اما در هر استان، یك بیمارستان افتتاح خواهیم كرد و انتظار این است كه دولت و مجلس شوراسی اسلامی هم به حوزه بهداشت و درمان كمك كنند.

وی تصریح كرد: در دو سه دهه اخیر، به حوزه درمان و بهداشت ظلم و در حق مردم كم لطفی شده به گونه ای كه قدمت تجهیزات درمانی 50 تا 60 سال است و نیاز به نوسازی و بهسازی دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: هرچند كمبودها در بخش بهداشت و درمان فراوان است اما با سرعت طی یكی دو ماه آینده این كمبود و تجهیزات رفع می شود.

وی گفت: در حوزه درمان و بهداشت، با حد مطلوب خیلی فاصله داریم حتی در استانی مثل گیلان زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان فرسوده است و در حوزه خدمات، توسعه زیادی صورت نگرفته و محرومیت های زیادی وجود دارد اما عقل حكم می كند اول به شهرستان ها توجه و توصیه جدی داشته باشیم تا زحمت مردم كمتر و آرامش بیشتری داشته باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در این صورت، هم مسوولان مركز استان می توانند با خیال راحت مشكلات خود را حل كنند و هم مردم به مركز استان هجوم نمی آورند.

وی گفت: توقع و انتظارات از حوزه بهداشت و درمان زیاد است اما ما هم از مجلس توقع مضاعف داریم.

قاضی زاده هاشمی افزود: یكی از دستاوردهای دولت روحانی، اتحاد و همدلی و آرامش است كه اكنون در كشور وجود دارد و امیدواریم دولت بتواند بیش از گذشته به وعده هایی كه در مسیر عزت و سربلندی نظام و خدمت به مردم داد، موفق باشد.

بیمارستان 32 تختخوابی نیكوكار شهرستان املش در شرق گیلان روز دوشنبه با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به بهره برداری رسید.

ساخت این بیمارستان در سال 86 در سه هزار و 200 مترمربع زیربنا آغاز شده بود، برای ساخت بیمارستان 32 تختخوابی املش 55 میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین بخشی از هزینه ساخت این بیمارستان توسط خیرین پرداخت شده است.

بخش اورژانس ، داخلی قلب مردان ، داخلی قلب زنان ، جراحی مردان و زنان ، اطفال ، سی سی یو ، آزمایشگاه و بخش پاراكلینیك شامل رادیولوژی، درمانگاه قلب، اطفال ، زنان و زایمان، جراحی و عفونی از جمله بخش های این بیمارستان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قبل از افتتاح این بیمارستان در مزار گلزار شهدای املش حضور یافت و با قرائت فاتحه یاد آنان را گرامی داشت.

روز گذشته (یكشنبه) در اولین روز از سفر وزیر بهداشت به گیلان، بیمارستان 32 تختخوابی امام رضا (ع) شفت ، بیمارستان 17 شهریور رشت ، بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی نیز افتتاح شد.

دیدار با بیماران بستری در بیمارستان بندرانزلی و بازدید از بیمارستان ولیعصر رودبار از دیگر برنامه های روز اول وزیر به استان گیلان بود.

افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید انصاری رودسر، بازدید از بیمارستان شهید امینی لنگرود، افتتاح بیمارستان غدیر سیاهكل، بازدید از بیمارستان كوثر آستانه اشرفیه و نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی گیلان از دیگر برنامه های امروز (دوشنبه) وزیر بهداشت در این استان است.

براساس آخرین آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشكی گیلان، 22 بیمارستان دولتی با دو هزار و 338 تخت در استان وجود دارد.

شهرستان املش با بیش از 46هزار نفر جمعیت در شرق مركز استان گیلان واقع است.ك/2

3019/2007/ 1650
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه