۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۵۴
کد خبر: 81527760
T T
۰ نفر
فيلم رشد يكي از شيوه هاي تسريع يادگيري و شكوفايي دانش آموزان است

تهران – ايرنا - رييس آموزش و پرورش بخش رودهن، فيلم رشد را شيوه اي نوين در راستاي تسريع و تعميق يادگيري و شكوفايي دانش آموزان دانست.

'مريم رحماني' روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا در خصوص برگزاري چهل و چهارمين دوره جشنواره بين المللي فيلم رشد كه با حضور بيش از سه هزار دانش آموز بخش رودهن در اين شهر برگزار شده است، اظهار كرد: با توجه به اينكه يادگيري و شيوه آموزش نيز كاملا تغيير كرده است و براي بهره وري بيشتر بايد در راستاي يافتن شيوه هاي نوين و كارآمد بود.

وي با اشاره به مبادرت آموزش و پرورش به شيوه هاي نوين گفت: اكنون يكي از سياست هاي آموزش و پرورش بسترسازي و ايجاد زمينه هاي لازم براي شكوفايي خلاقيت و نوآوري دانش آموزان است و صرفا به نظام آموزشي و آموزگار و آموزنده متكي نيست.

رئيس اداره آموزش و پرورش رودهن گفت با بيان اينكه جشنواره بين المللي فيلم رشد با برخورداري از ساختار آموزشي و پرورشي، دريچه اي تاثيرگذار از جنس رسانه است، افزود: مخاطبان اصلي اين جشنواره دانش آموزان مي باشند و با استفاده از اين فرصت طلائي مي توانند مسير اصلي و درست زندگي خود را ترسيم كنند.

رحماني دانش آموزان را به بهره گيري و ساخت فيلم هاي آموزشي كوتاه تشويق نمود و اظهار كرد: جشنواره بين المللي فيلم رشد دريچه اي به سوي ورود دانش آموزان به حوزه فيلم كوتاه است.

اين مقام مسوول با تاكيد بر بازتاب و نتايج عملي برگزاري جشنواره فيلم رشد در سالهاي گذشته خاطر نشان كرد: فيلم رشد تاثير بسياري در روند كمي و كيفي آموزش دارد و امروز با رشد تكنولوژي نمي توان صرفا به كتاب هاي درسي اكتفا كرد و براي رفع ساير نيازهاي آموزشي دانش آموزان خصوصا نيازهاي جمعي مي توان از اكران فيلم رشد بهره جست.

وي تحقق امر يادگيري را نيازمند توجه به سمعي و بصري به موازات يكديگر دانست و گفت: يادگيري دانش آموزان تاثير بيشتري دارد و ذهن آنان را فعال و خلاق تر مي كند و در نهايت باعث شكوفايي استعدادهاي بالقوه دانش آموزان مي شود.

اين مقام مسئول به شركت بيش از سه هزار مخاطب دانش آموز از جشنواره فيلم رشد در رودهن خبر داد و گفت: اين جشنواره كه در سالن وصال شهر رودهن برگزار شده است، با اكران 60 فيلم به تفكيك دوره هاي تحصيلي در سه يا چهار سانس با حضور 120 دانش آموز برگزار مي شود.

تهرام/7246//1348

سرخط اخبار جامعه