۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 81522804
T T
۰ نفر
تقويت معنويت و اخلاق در جامعه آسيب‌هاي اجتماعي را كاهش مي دهد

سمنان - ايرنا - رييس كل دادگستري استان سمنان معنويت و اخلاق را بسيار عوامل موثر بر جامعه دانست و گفت: تقويت اين عوامل آسيب‌هاي اجتماعي را كاهش مي دهد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي دادگستري كل استان سمنان، سيدمحسن مظهري در دومين همايش ائمه جماعات و رابطان فرهنگي دادگستري كل اين استان، افزود: ارتقاي سطح فرهنگي جامعه به اصلاح بينش و رفتار افراد در جامعه كمك مي كند.

وي انقلاب اسلامي ايران را انقلابي فرهنگي دانست و گفت: امام خميني(ره) همواره بر خودباوري و خدا محوري تاكيد فراواني داشتند كه اين مساله راهگشاي بسياري از مشكلات فرهنگي امروز جامعه است.

وي با بيان اينكه نگاه اسلامي زير بناي فرهنگ است، گفت: اقتصاد و حكومت در خدمت فرهنگ هستند و كار فرهنگي نيز به تدريج نتيجه مي دهد و نتايج آن به مدت زمان طولاني نياز دارد.

مظهري معونيت و اخلاق را در تشكيلات قضايي بسيار مهم دانست و ادامه داد: كارمندان دادگستري با جان، مال، آبرو و ناموس مردم سر و كار دارند و در معرض آسيب هستند، اما بهداشت فرهنگي مي تواند آنها را حفظ كند.

وي با تاكيد بر اينكه قضاوت شغل نيست، گفت: قاضي اصلي خداوند و قضاوت از شئون ولايت است و عدالت قضايي بر مبناي فقه است و عرفي نيست بلكه شرعي است.

وي تاكيد كرد: مردم از قضات انتظار برقرار ي عدالت دارند كه اين موضوع مسووليت و وظيفه آنان را سخت‌تر و بيشتر مي‌كند.

رئيس كل دادگستري استان سمنان گفت: ائمه جماعات و رابطان فرهنگي بايد الگوي رفتاري براي فرهنگ سازماني باشند.

معاون فرهنگي دادگستري كل استان سمنان نيز در اين همايش با اشاره به اين كه كار فرهنگي در اين نهاد بر مبناي سه محور قرآن، نماز و اخلاق برنامه ريزي شده است، افزود: برگزاري مسابقات قرآني، تجهيز مناسب نمازخانه ها، ديدار با خانواده شهدا، جانبازان و ايثار گران، انتشار ويژه نامه امتداد معرفت، برگزاري اردو هاي زيارتي، مسابقه نقاشي و خط از جمله فعاليت هاي معاونت فرهنگي در سال جاري بوده است.

حجت الاسلام و المسلمين محمدقاسم عين الكمالي گفت: سالن هاي دادگستري كل استان سمنان به نام هاي شهداي شاخص كشوري و استاني قوه قضائيه نامگذاري شده است.ك/1

6103

سرخط اخبار استان‌ها