۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 81518419
T T
۰ نفر
230 ميليارد ريال از اموال زمين خواران ورزشي در اصفهان توقيف شد

تهران - ايرنا- دفتر مركزي حراست وزارت ورزش و جوانان اعلام كردكه 230 ميليارد ريال از اموال زمين خواران و سودجويان اراضي ورزشي در اصفهان توقيف شد.

به گزارش ايرنا از وزارت ورزش و جوانان، 13 نفر از افراد موثر در زمين خواري به اتهام فروش مالي غير و تصرف عدواني، شناسايي، دستگير و راهي زندان شدند و حدود 230 ميليارد ريال از اموال آنها توقيف شده است.

براساس گزارش دفتر مركزي حراست وزارت ورزش و جوانان، در سال 1368 به دستور دولت، 1100 هكتار از اراضي به نام تربيت بدني استان اصفهان به نمايندگي دولت ثبت شد.

اين زمين ها 2500 معارض، مالك و كشاورز داشت. حدود 300 ميليارد ريال از حساب اعتبارات عمراني و جاري توسط دادگاه ها به نفع معارضين برداشت شده و تحويل داده شد و بخش عظيمي از اين اراضي، توسط برخي از افراد سودجو و فرصت طلب ساخته شد و يا تحت كشت، خريد و فروش قرار گرفت.

حدود 1600 پلاك زمين با كاربري مسكوني توسط دولت به عنوان جايگزين اين زمين ها در شهرهاي بهارستان، خورزوق، شاهين شهر و دولت آباد به معارضين اهدا شد اما اراضي به اداره كل ورزش و جوانان اصفهان عودت داده نشد.

در اين زمينه 13 نفر از افراد موثر در زمين خواري به اتهام فروش مالي غير، تصرف عدواني، شناسايي، دستگير و راهي زندان شدند و حدود 230 ميليارد ريال از اموال آنها توقيف شد.

متهمان بازداشت شده پس از انجام تحقيقات اوليه هم اكنون با وثيقه هاي ميلياردي آزاد هستند و مراحل نهايي تحقيق و صدور كيفر خواست در حال انجام است.

ورزشي(1)**3783**1581
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش