۴ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۳۵
کد خبر: 81516740
T T
۰ نفر

طرح بسيج سلامت نوروزي در لرستان آغاز شد

۴ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۳۵
کد خبر: 81516740
طرح بسيج سلامت نوروزي در لرستان آغاز شد

خرم آباد - ايرنا - طرح بسيج سلامت عصر يكشنبه در قالب اجراي مانور اين طرح در لرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، معاون درماني دانشگاه علوم پزشكي لرستان در اين مراسم گفت: اين طرح با حضور دهها اكيپ نظارتي دانشگاه و تا 15 فروردين ماه سال آينده در استان اجرا مي شود.

دكتر ' سياوش بيرانوند' افزود: در اين راستا اكيپ هاي نظارتي و بازرسي دانشگاه با همكاري ميان بخشي ساير دستگاههاي نظارتي ازجمله بازرسي و تعزيرات حكومتي بر عملكرد واحدهاي عرضه مواد غذايي، فروشگاهها ، رستورانها، هتل ها، نانوايي ها نظارت دارند.

وي اظهار داشت: در اين طرح، بازرسان بهداشت محيط در ساعات اداري و غير اداري و همچنين روزهاي تعطيل با اولويت نظارت بر مراكز و اماكن حساس و با هدف حفظ و ارتقاي سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزي از اماكن و واحدهاي مربوطه بازديد مي كنند.

وي گفت: بدون شك اجراي اين طرح در راستاي ارتقا ايمني آب و مواد غذايي در سطح عرضه و در كاهش و كنترل بيماري‌هاي مرتبط با آب و مواد غذايي است.

دكتر بيرانوند ادامه داد: همچنين مواد غذايي پرخطر مانند سالاد، سبزي خام، شيريني، كباب، جوجه كباب، محصولات لبني سنتي و تمايم مواد غذايي و فراورده‌هاي سنتي و دست ساز كه حاوي مواد غذايي بالقوه خطرناك هستند در اولويت نمونه‌برداري قرار دارند.

7269/6001

سرخط اخبار استان‌ها